Az Uber lesz az új Amazon?
Az Uber nem kisebb célt tűzött ki magának, mint hogy felvegye a versenyt az Amazonnal az online kiskereskedelemben. Bár a cég a világ egyik legértékesebb technológiai vállalata lett, sokáig nem tudott tartós profitot elérni, először 2023-ban jelentett 1,1 milliárd dolláros éves profitot, ezek után pedig felmerült a nagyszabású terjeszkedés ötlete.

Dara Khosrowshahi vezérigazgató a cég profitját a költségek csökkentésével és a kísérleti projektek, például az önvezető autók eladásával érte el. Az Uber azonban új ügyfelek bevonásával próbál tovább növekedni azzal, hogy a felhasználók nemcsak autókat, hanem
- repülőjegyeket,
- vonatjegyeket
- és élelmiszereket
is foglalhatnak az Uber Eats alkalmazáson keresztül.
Az Uber célja, hogy szuperalkalmazássá váljon, hasonlóan a kínai WeChathez, és három fő platformot fejleszt: az Ubert, az Uber Eatst és az Uber Drivert. Azonban erős versenytársakkal néz szembe, mint a Lyft, a DoorDash és az Amazon. A vállalat technológiai megoldásaival a helyi kereskedelmet próbálja támogatni, és reméli, hogy idővel felülmúlhatja az Amazon dominanciáját – írja a Financial Times.
Az Uber összefogott a Google anyacégével
Közel 7 százalékot emelkedtek az Uber részvényei szeptember közepén arra a hírre, hogy a fuvarmegosztó cég új partnerségre lépett az Alphabet tulajdonában lévő, önvezető autókat gyártó Waymóval. Már jövőre fizetős fuvarokat kínálnak Atlantában és a texasi Austinban.
Az Uber társalapítója, Travis Kalanick korábban dollármilliókat áldozott az önvezető autók fejlesztésére. Ám a pandémia óta az Uber és a Lyft félretette ezt az ambíciót, mondván, olyan platformokká válnak, amelyeken a mások által kifejlesztett technológia működik.
Az Uber gyorsan növekvő hirdetési üzletága is jelentős bevételi forrássá vált, miközben folyamatosan bővíti tagi programját, az Uber One-t, amely különböző kedvezményeket kínál az előfizetőknek.
Az Uber Direct platformmal a cég különböző márkák termékeit szállítja házhoz, és szorosabb versenyben áll az Amazonnal.
Az Uber tovább terjeszkedik, új partnerségeket köt elektromosjármű-gyártókkal és autonóm vezetési cégekkel, és tervezi az autonóm autószolgáltatások bevezetését is az Egyesült Államokban 2025-re. Az önvezető autók hosszú távon hatalmas nyereséget hozhatnak, bár a technológia széles körű elterjedése még évekre van.
A cég működési profitja javult, de a sofőrök bérhelyzetét továbbra is viták övezik. Több országban jogi harcok folynak, hogy a sofőröknek biztosítsák a minimálbért és munkavállalói jogokat. Az Uber ezekre a kihívásokra is válaszokat keres, miközben a globális terjeszkedés és innováció révén szeretné fenntartani növekedését.


