BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vámháború: a Honda átalakítja terveit, a népszerű modell mégis az Egyesült Államokban készül majd

A népszerű autó új változatára azonban pár hónappal többet kell várniuk az amerikaiaknak. A Honda Civic új változata eredetileg Mexikóban készült volna.

A következő generációs Honda Civic hibridet a japán autógyártó az eredeti tervekkel ellentétben nem Mexikóban, hanem az amerikai Indiana államban fogja gyártani, hogy elkerülje az esetleges vámokat.

Houston,,Tx,Usa,5-15-2024,-,A,Red,Honda,Civic,Sedan
A Honda Civic a tengerentúlon is népszerű / Fotó: Artistic Operations / Shutterstock

A lépés rámutat, hogy a feldolgozóipar hogyan kíván alkalmazkodni a Donald Trump amerikai elnök által Mexikó és Kanada ellen bevezetni tervezett 25 százalékos vámokhoz. Noha számos autógyártó fogalmazott meg aggályokat az intézkedések kapcsán, a Honda döntése az első konkrét intézkedés a japán autógyártók részéről, amelyet a vámok miatt hoztak meg.

A Honda alkalmazkodik a vámokhoz

A Reuters forrásai szerint a Honda eredetileg a mexikói Guanajuatóban tervezte gyártani a következő generációs Civicet az amerikai piacra, 2027 novemberétől. Mexikóra a költségek emelkedése miatt esett a választás, mely megnehezíti az autó gyártását Indianában vagy Kanadában. Az új tervek szerint azonban mégis az Egyesült Államokban kezdődhet meg a modell gyártása, ám az pár hónapot csúszik, és csak 2028 májusában kezdődhet meg. A Honda évi 210 ezret szeretne a Civicből gyártani az amerikai üzemben. 

Ha ez nem lesz elegendő, olyan országokból pótolja a kínálatot, melyek nem esnek a vámok hatálya alá.

Mexikó régóta kedvelt gyártási helyszín a japán és más autógyártók számára, ám a termelés oroszlánrészét az Egyesült Államok piaca szívja fel. A Honda mexikói gyára is termelésének 80 százalékát átküldi az északi határon. Sindzsi Aojama, a Honda működési igazgatója mindenesetre már novemberben felvetette, hogy érdemes lehet a termelést átvinni a határon, ha Amerika vámokat vezet be az autóimportra.

A japán cég tavaly 1,4 millió autót adott el az Egyesült Államokban, és a Civic volt a második legnépszerűbb modellje a CR-V után. 

A Civic népszerűségét jelzi, hogy az elmúlt évben az amerikai eladások 21 százalékkal, 240 ezerre nőttek. A Honda Egyesült Államokban eladott autóinak 40 százaléka import, azonban további 60 ezer Amerikában gyártott autó exportál Mexikóba és Kanadába, melyek a válaszcsapás miatt lehetnek drágábbak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.