BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vámháború: a Honda átalakítja terveit, a népszerű modell mégis az Egyesült Államokban készül majd

A népszerű autó új változatára azonban pár hónappal többet kell várniuk az amerikaiaknak. A Honda Civic új változata eredetileg Mexikóban készült volna.

A következő generációs Honda Civic hibridet a japán autógyártó az eredeti tervekkel ellentétben nem Mexikóban, hanem az amerikai Indiana államban fogja gyártani, hogy elkerülje az esetleges vámokat.

Houston,,Tx,Usa,5-15-2024,-,A,Red,Honda,Civic,Sedan
A Honda Civic a tengerentúlon is népszerű / Fotó: Artistic Operations / Shutterstock

A lépés rámutat, hogy a feldolgozóipar hogyan kíván alkalmazkodni a Donald Trump amerikai elnök által Mexikó és Kanada ellen bevezetni tervezett 25 százalékos vámokhoz. Noha számos autógyártó fogalmazott meg aggályokat az intézkedések kapcsán, a Honda döntése az első konkrét intézkedés a japán autógyártók részéről, amelyet a vámok miatt hoztak meg.

A Honda alkalmazkodik a vámokhoz

A Reuters forrásai szerint a Honda eredetileg a mexikói Guanajuatóban tervezte gyártani a következő generációs Civicet az amerikai piacra, 2027 novemberétől. Mexikóra a költségek emelkedése miatt esett a választás, mely megnehezíti az autó gyártását Indianában vagy Kanadában. Az új tervek szerint azonban mégis az Egyesült Államokban kezdődhet meg a modell gyártása, ám az pár hónapot csúszik, és csak 2028 májusában kezdődhet meg. A Honda évi 210 ezret szeretne a Civicből gyártani az amerikai üzemben. 

Ha ez nem lesz elegendő, olyan országokból pótolja a kínálatot, melyek nem esnek a vámok hatálya alá.

Mexikó régóta kedvelt gyártási helyszín a japán és más autógyártók számára, ám a termelés oroszlánrészét az Egyesült Államok piaca szívja fel. A Honda mexikói gyára is termelésének 80 százalékát átküldi az északi határon. Sindzsi Aojama, a Honda működési igazgatója mindenesetre már novemberben felvetette, hogy érdemes lehet a termelést átvinni a határon, ha Amerika vámokat vezet be az autóimportra.

A japán cég tavaly 1,4 millió autót adott el az Egyesült Államokban, és a Civic volt a második legnépszerűbb modellje a CR-V után. 

A Civic népszerűségét jelzi, hogy az elmúlt évben az amerikai eladások 21 százalékkal, 240 ezerre nőttek. A Honda Egyesült Államokban eladott autóinak 40 százaléka import, azonban további 60 ezer Amerikában gyártott autó exportál Mexikóba és Kanadába, melyek a válaszcsapás miatt lehetnek drágábbak.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.