Nem minden évjárattal van probléma, most a 2021-ben készült A6, S6 Sedan, A6 Allroad, A7, A8, S7, RS7, S8, Q7, SQ7, Q8, SQ8, RSQ8 és az RS6 Avant modelleket hívják vissza – írja a Totalcar.
Persze a modern autóipart nehéz elképzelni visszahívások nélkül. A felhasználók beszámolói szerint
az érintett modellekben váratlanul kikapcsolhat a digitális műszeregység.
Az Audi először 2024 áprilisában szerzett tudomást a problémáról, amit további 2285 hibajelentés követett. A gyártó egy átfogó vizsgálattal sikeresen beazonosította a hiba okát, amely a vártnál összetettebbnek bizonyult.
Az érintett modellek digitális műszeregysége egy fontos kábelen keresztül kapja az autó hajtásláncának pillanatnyi működéséről szóló információkat. Ez a kábel az idő múlásával kissé elhasználódhat, ami enyhe feszültségingadozáshoz vezethet.
Ez önmagában nem lenne jelentős probléma, csakhogy az egység szoftveres rendszere még az apró ingadozásokat is súlyos hibaként érzékeli, és biztonsági okokból még akkor is letilt, ha egyébként ez nem lenne indokolt. Az Audi érdekes módon nem a kábel cseréjével orvosolja a hibát.
Egyszerűen átszabják a feszültségingadozást figyelő szoftver paramétereit, így az letiltás helyett egy hibaüzenetet jelenít meg a képernyőn, ami a problémás kábel átvizsgálását szorgalmazza.
Kecskeméti Mercedes: elárulta az igazgató, mi fog történni a gyárral – ez mérföldkő, és már nem csak Magyarországról szól
Az új gyáregység 2026 közepéig megkezdi működését, több mint egymilliárd eurót fektetnek be Magyarországon, amivel 3000 munkahelyet teremtenek. Kiderült az is, a kecskeméti Mercedes átáll-e kizárólag elektromos autók gyártására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.