A Mercedes Benz csoport azt fontolgatja, hogy Donald Trump 25 százalékos autópiaci vámjára válaszul újabb járműmodell gyártását helyezi át az Egyesült Államokba. A költözésre azért lehet szükség, hogy a vámok költségeit kezelni tudják – mondta Jörg Burzer, a Mercedes termelési vezetője csütörtökön egy stuttgarti vállalati rendezvényen.
A vezető arról nem adott tájékoztatást, hogy melyik modell gyártása kerülhet át az alabamai Tuscaloosa városában található üzembe, ugyanakkor kiemelte, hogy „a rugalmasság abszolút kulcsfontosságú” a Mercedes számára – közölte a Bloomberg.
Donald Trump autóimportra kivetett magasabb vámjait leginkább a német autógyártókat érinti hátrányosan. A jövedelmezőbb sportos gépjárművek iránti erős kereslet és az amerikai fogyasztók lassúbb átállása az elektromos járművekre jövedelmező piaccá teszi az Egyesült Államokat az olyan cégeknek, mint a Mercedes és a Porsche.
A Mercedes legnépszerűbb importált modellje a GLC. A német luxusautó-gyártó tavaly 64 163 darabot értékesített az SUV-ból az országban, ami 58 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
Mivel az erős versenyben a GLC-t csupán 50 ezer dollár környékén árulják, kisebb az árrése, mint a drágább modellek, például az S-osztályú szedáné vagy a G-Wagoné. Ez azt jelenti, hogy a vámok várhatóan erősebben hatnak a modell értékesítésének jövedelmezőségére.
A csütörtökön bejelentett 25 százalékos autóipari vámok miatt az amerikai vásárlók megrohamozták a szalonokat, a részvények pedig a költségek emelkedése miatti félelem következtében zuhanni kezdtek.
A Mercedes már korábban bejelentette, hogy a vámok hatására fontolgatja az alacsonyabb árrésű importtermékek, például a GLA SUV értékesítésének csökkentését.
A szemünk előtt zúzza péppé a világkereskedelmet Trump vámháborúja, de mi lesz így a magyar autóiparral?
Nem hozták alapvetően rosszabb helyzetbe az európai és a magyar autógyártókat, amint amiben eddig voltak – ezt mondta Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője, miután Donald Trump amerikai elnök csütörtök hajnalban a fél világra vámot vett ki, amit természetesen az európai autóipar sem úszott meg. A közgazdász azonban úgy látja, a vámháború rövid távon nem lesz jelentős hatással sem a magyar export kilátásokra, sem a magyar növekedésre. Sőt, akár még ki is bekkelhetők a büntetővámok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.