Az Egyesült Királyság kormánya egy mérföldkőnek számító törvényjavaslatot terjesztett elő, amelynek célja egy „dohányzásmentes generáció” megteremtése.
A tervezet szerint mindenki, aki 2009. január 1-jén vagy azután született, soha nem vásárolhat legálisan dohányterméket az Egyesült Királyságban. Ez a jogszabály évente egy évvel emelné a dohánytermékek vásárlásának legális korhatárát, egészen addig, amíg az az egész lakosságra ki nem terjed.
A brit kormány azzal érvel, hogy a dohányzás a megelőzhető betegségek, rokkantság és halálesetek legfőbb oka. A cél, hogy a fiatalok soha ne szokjanak rá a dohányzásra, megelőzve ezzel a hosszú távú egészségügyi problémákat és csökkentve az egészségügyi rendszerre nehezedő terhet. Becslések szerint ez a lépés több százezer stroke, szívbetegség, tüdőrák és egyéb tüdőbetegség esetét előzheti meg, valamint mintegy 155 000 kevesebb halálesethez vezethet.
A törvényjavaslat tartalma és útja: A „Dohány és Vape Törvényjavaslat” (Tobacco and Vapes Bill) néven ismert jogszabályt Rishi Sunak miniszterelnök kezdeményezte. A tervezet a dohánytermékek értékesítésének korlátozása mellett a vaping (e-cigaretta) szabályozását is tartalmazza, ideértve az ízek, a csomagolás és a kihelyezés korlátozását, hogy csökkentsék vonzerejüket a fiatalok számára. Emellett szigorúbb büntetéseket is bevezetnének a fiatalkorúaknak történő eladásra, például helyszíni bírságokat.
A törvényjavaslat széles körű támogatást kapott a parlamentben, beleértve a Konzervatív és az ellenzéki Munkáspárt képviselőit is, bár néhány konzervatív képviselő ellenezte azt, szabadságjogokra hivatkozva. A jogszabály Új-Zéland hasonló intézkedésén alapult, bár azt azóta visszavonták.
A cél az, hogy a dohányzás a fiatalok körében 2040-re gyakorlatilag eltűnjön. A törvényjavaslat végleges elfogadásához még át kell mennie a Lordok Házán is.
Az ízesítés tiltásának se füstje, se lángja: a felnőttek negyede használt már hevített dohányterméket
A nem hagyományos cigaretták legkevésbé falun, leginkább Budapesten és a fővárosokban használnak. Az egyik legnagyobb dohányipari cég kutatásból az is kiderült, hogy a hevített dohánytermékek értékesítése növekedett a tavalyi évhez képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.