Kína egyik legismertebb okostelefon-gyártója, a Xiaomi csak nemrég lépett be az elektromosjármű-piacra, de máris a Tesla legnépszerűbb kínai modelljét vette célba. Az alig egy évvel az első elektromos autója bemutatása után a Xiaomi ugyanis csütörtök este leleplezte YU7 SUV modelljét, amiről azt állítja, hogy egyetlen feltöltéssel legalább 760 kilométeres hatótávra lesz képes – írja a CNBC.
Ez a hatótávolság jelentősen meghaladja a Tesla hosszabb hatótávú Model Y változatának 719 kilométeres távját. Márpedig a hatótávolság fontos vásárolói szempont azoknak, akik aggódnak a gyakori töltés miatt.
Arra számítunk, hogy a YU7 jelentősen csökkenti a Tesla Model Y piaci részesedését Kínában
– írta vasárnapi elemzésében Jeff Chung, a Citi közgazdásza.
A Citi becslése szerint a YU7 ára 250–320 ezer jüan között mozoghat (12,3–15,8 millió forint), és havonta körülbelül 30 ezer darabos eladással számolnak. Ha a kereslet beindul, az éves eladások 300–360 ezer között alakulhatnak.
Ez az árkategória közvetlen versenyhelyzetbe hozza a YU7-et a Tesla Model Y-nal, amelynek indulóára 263 500 jüan (13 millió forint) Kínában.
A Xiaomi júliusban, az autó hivatalos bevezetésekor jelenti be a pontos árat.
A Model Y volt a második legnagyobb darabszámban értékesített új meghajtású jármű az áprilissal záruló hat hónapos időszakban. Az olcsóbb BYD Seagull állt az első, míg a Wuling Hongguang Mini, egy szintén kedvező árú modell a harmadik helyen.
Áprilisban a Geely Geome Xingyuan vezette ezt a listát, amelyet a BYD Seagull és a Wuling Hongguang Mini követett.
A Xiaomi SU7 szedánja a negyedik helyet érte el, míg a Tesla Model Y a nyolcadik helyen végzett.
A Xiaomi tavaly mutatta be első elektromos autóját, az SU7 szedánt, amely olcsóbb volt, mint a Tesla akkori Model 3-as ára. A Tesla azóta csökkentette a Model 3 árát 235 500 jüanra (11,6 millió forint), de még így is drágább, mint az SU7, amely 215 900 jüanba (10,7 millió forint) kerül.
Áprilisban a Xiaomi több mint 28 ezer darabot szállított le az SU7-ből, ami csökkenés a márciusi 29 ezer darabos rekordhoz képest. Az értékesítés csökkenése azután következett be, hogy egy SU7 modell halálos balesetet okozott, három ember életét kioltva. Ezt követően Kína felszólította az autógyártókat, hogy legyenek óvatosabbak a vezetéstámogató rendszerek reklámozásakor használt nyelvezettel – emlékeztetett a lap.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.