Fordulat az amerikai tévézésben: a streamingszolgáltatók megelőzték a hagyományos csatornákat
Történelmi fordulat következett be az amerikai médiapiacon: a Nielsen szerint idén májusban először fordult elő, hogy az amerikaiak több időt töltöttek streamingplatformokon, mint kábel- és hagyományos tévécsatornákon együttvéve. Ez nemcsak a fiatalabb generációk választásának eredménye – a döntő lökést az idősebb korosztály adta meg, különösen a 65 év felettiek, akik az elmúlt években tömegesen álltak át az ingyenes, reklámalapú szolgáltatásokra.

A Nielsen szerint az idősek YouTube-használata 106 százalékkal nőtt egy év alatt, és mára akkora arányt képviselnek, mint a 11 év alatti gyerekek, akik szintén rengeteget nézik ezt a platformot.
A streaming térnyeréséhez hozzájárult az is, hogy a kábelcsatornák szinte teljesen leálltak a sajáttartalom-gyártással,
és mára ismétlődő sorozatmaratonokkal töltik ki műsoridejüket. Ezzel párhuzamosan a szórakoztatóipari óriások is hátat fordítanak a kábelnek: a legtöbb hálózatot külön cégekbe szervezik ki.
Bár a hagyományos műsorszórás valamivel lassabban hanyatlik, a nagy események – mint az Oscar-díjátadó, az olimpia vagy a Super Bowl – egyre gyakrabban elérhetők streamingen is, például a Peacockon vagy a Hulun. A streamingvilág két fő nyertesea YouTube és a Netflix. Az előbbi májusban az összes tévénézés 13 százalékát tette ki, az utóbbi pedig 8 százalékot. A Netflix társigazgatója, Ted Sarandos szerint azonban az amerikai tévénézés 80 százalékát még mindig nem ők vagy a YouTube uralják – és ez a következő céljuk.
A Netflix a legnézettebb francia kábelcsatornával erősít
A Netflix történelmi jelentőségű megállapodást kötött a francia TF1 tévécsoporttal, amelynek értelmében először jelenik meg lineáris tévécsatorna a streamingplatformon. A TF1 öt csatornája, élő sportesemények – köztük a francia válogatott meccsei – és több mint 30 ezer órányi tartalom válik elérhetővé a Netflixen.
A partnerség válasz a csökkenő tévénézettségre és a streaming térnyerésére, hiszen sok francia néző már a Netflixet tekinti tévének. A megállapodás új együttműködési lehetőségeket nyithat meg a hagyományos tévék és a streamingóriások között. A részleteket – például a bevételmegosztás módját – egyelőre nem hozták nyilvánosságra.


