BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fordulat az amerikai tévézésben: a streamingszolgáltatók megelőzték a hagyományos csatornákat

Idén májusban először történt meg, hogy az amerikaiak több időt töltöttek streamingszolgáltatásokkal, mint hagyományos televíziózással – derül ki a Nielsen friss adataiból. A váltás kulcsszereplői meglepő módon a 65 év feletti nézők voltak, akik egyre nagyobb arányban használják az olyan ingyenes platformokat, mint a YouTube, a Tubi vagy a Roku.

Történelmi fordulat következett be az amerikai médiapiacon: a Nielsen szerint idén májusban először fordult elő, hogy az amerikaiak több időt töltöttek streamingplatformokon, mint kábel- és hagyományos tévécsatornákon együttvéve. Ez nemcsak a fiatalabb generációk választásának eredménye – a döntő lökést az idősebb korosztály adta meg, különösen a 65 év felettiek, akik az elmúlt években tömegesen álltak át az ingyenes, reklámalapú szolgáltatásokra.

Fordulat az amerikai tévézésben: a streamingszolgáltatók megelőzték a hagyományos csatornákat
Fordulat az amerikai tévézésben: a streamingszolgáltatók megelőzték a hagyományos csatornákat / Fotó: Northfoto

A Nielsen szerint az idősek YouTube-használata 106 százalékkal nőtt egy év alatt, és mára akkora arányt képviselnek, mint a 11 év alatti gyerekek, akik szintén rengeteget nézik ezt a platformot. 

A streaming térnyeréséhez hozzájárult az is, hogy a kábelcsatornák szinte teljesen leálltak a sajáttartalom-gyártással, 

és mára ismétlődő sorozatmaratonokkal töltik ki műsoridejüket. Ezzel párhuzamosan a szórakoztatóipari óriások is hátat fordítanak a kábelnek: a legtöbb hálózatot külön cégekbe szervezik ki.

Bár a hagyományos műsorszórás valamivel lassabban hanyatlik, a nagy események – mint az Oscar-díjátadó, az olimpia vagy a Super Bowl – egyre gyakrabban elérhetők streamingen is, például a Peacockon vagy a Hulun. A streamingvilág két fő nyertesea YouTube és a Netflix. Az előbbi májusban az összes tévénézés 13 százalékát tette ki, az utóbbi pedig 8 százalékot. A Netflix társigazgatója, Ted Sarandos szerint azonban az amerikai tévénézés 80 százalékát még mindig nem ők vagy a YouTube uralják – és ez a következő céljuk.

A Netflix a legnézettebb francia kábelcsatornával erősít

A Netflix történelmi jelentőségű megállapodást kötött a francia TF1 tévécsoporttal, amelynek értelmében először jelenik meg lineáris tévécsatorna a streamingplatformon. A TF1 öt csatornája, élő sportesemények – köztük a francia válogatott meccsei – és több mint 30 ezer órányi tartalom válik elérhetővé a Netflixen.

A partnerség válasz a csökkenő tévénézettségre és a streaming térnyerésére, hiszen sok francia néző már a Netflixet tekinti tévének. A megállapodás új együttműködési lehetőségeket nyithat meg a hagyományos tévék és a streamingóriások között. A részleteket – például a bevételmegosztás módját – egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.