Az Ahico nem köt kötelezőt
Annak dacára, hogy október 30-án a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) hivatalos tájékoztatójában még szerepelt az Ahico Első Amerikai--Magyar Biztosító Rt. jövő évre érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjtáblázata, a társaság döntése értelmében jövőre már nem kötnek ilyen szerződést ügyfeleikkel. Az Ahico a piac legkisebb szereplője volt: a háromnegyed éves statisztikák szerint a kizárólag biztosítási brókerek révén, flottabiztosításra szerződő társaság szeptember 30-áig mindössze 77 millió forintos díjbevételt ért el az idén, amivel piaci részaránya 0,15 százalékos volt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piacon.
A volt Ahico-ügyfelek jövőjét vélhetően azok a biztosítási brókerek határozzák meg, akik révén az autótulajdonosok kapcsolatba kerültek a társasággal. Szakértők szerint ezért szinte kizárt, hogy az állomány együtt kerüljön át egy új biztosítóhoz.
Azzal, hogy az Ahico visszalépett, az előzetes elképzelésekkel ellentétben nem bővül a kötelező piac szereplőinek száma. A díjait elsőként meghirdető Zürich Biztosító így a nyolcadik szereplője lesz a piacnak. Mint Gálfiné Kun Katalin termékmenedzser elmondta, a társaság kék számát igen sokan hívták már a díjkalkulációk megjelentetése óta.
A Zürich tulajdonosai két éve figyelték a hazai kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piacot. A most kialakított üzletág 14 munkatárssal indul, az ügyfeleket egy 400 négyzetméteres irodában, speciálisan erre a termékre készített számítógépes rendszerrel várják. A Zürich hosszú távra tervez, elsősorban az új autók értékesítéséhez kötődő biztosítások terén szeretnének előrelépni.


