Ki viselje a kárt, ha a bankkártyával a rendeltetésszerű használat ellenére visszaélnek? Ez az alapkérdése a Pesti Központi Kerületi Bíróságon tegnap kezdődött jogvitának, amelyben az Artéka Kft. mintegy félmillió forint kártérítést követel a BNP-Dresdner Banktól.
A károsult egy benzinkútnál fizetett. Eközben -- feltételezhetően -- átmásolták kártyájának adatait egy hamisított bankkártyára, amellyel csaknem hatszázezer forintot emeltek le számlájáról. A jogosulatlan ügyletről, majd a visszaélés módszeréről a banktól értesült. A pénzintézet büntetőfeljelentést tett, s százezer forinttal kárpótolta őt.
Patay Géza ügyvéd, a felperes jogi képviselője a Világgazdaságnak elmondta: álláspontjuk, hogy a bank nem tett eleget a polgári jogban megkövetelt tájékoztatási és együttműködési kötelezettségének, amikor elmulasztotta közölni, hogy az általa kiadott bankkártya rendeltetésszerű használata során a szokásosnál nagyobb veszélynek van kitéve az ügyfél. Szerinte azzal, hogy a bank százezer forintot megtérített, elismerte felelősségét.
A bank a kereset elutasítását kérte. Kifejtette, hogy a százezer forintot nem kártérítésként, hanem méltányosságból utalta át a felperesnek. Hivatkozott egyebek közt arra, hogy kártyatájékoztatója felhívja a figyelmet a kockázatokra, amelyekkel az ügyfélnek -- külön információ híján is -- tisztában kellene lennie.
A tárgyalást -- a kártyaszerződés aláíróinak meghallgatásával -- januárban folytatják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.