A K&H Életbiztosító Rt. az elmúlt évet 2,2 milliárd forint díjbevétellel zárta, míg az idei tervekben négymilliárd forint elérése szerepel - mondta David Truman vezérigazgató tegnapi tájékoztatóján. Hozzátette: az 1999-ben indult biztosítótársaság 2002-ben 70 millió forint adózás előtti nyereséget ért el, amely az idén 120 millióra bővülne. Az idei célkitűzések közé tartozik továbbá 20 ezer új egyéni szerződés értékesítése, szemben a tavalyi 12 ezerrel.
A középmezőnybe tartozó biztosítók közül azok tudnak sikeresen működni, amelyek költséghatékonyak, s ennek igyekeznek megfelelni - emelte ki David Truman. A K&H Bank és a pénzintézet anyacége, a belga KBC 50-50 százalékos tulajdonában lévő életbiztosító kezdetben kizárólag a K&H bankfiókjaiban értékesítette életbiztosítási termékeit, ám 2001 óta a KBC Insurance közel 100 százalékos tulajdonában lévő Argosz Biztosító ügynökei is forgalmazzák a termékeit. A keresztértékesítés tehát három pilléren áll, így az Argosz lakásbiztosítási termékeit értékesítik a bank fiókjaiban, de az Argosz ügynökein keresztül hozzáférhetők a bank lakáshitelei, illetve az életbiztosító biztosítási termékei is.
Az elmúlt évben a K&H Életbiztosító bevételeinek közel 50 százalékát adták az egyszeri díjas termékek, míg a folyamatos konstrukciók közel 25 százalékát - mondta lapunk érdeklődésünkre David Truman. A maradék hányadot az egyéb, zömmel a lakáshitelek és személyi kölcsönök mellé nyújtott hitelfedezeti életbiztosítások adták. Ez az arány az idei évre is jellemző lesz - tette hozzá. A kérdésre, miszerint az Argosz lakásbiztosítási terméke mellett újabb konstrukciók is bekerülnek-e majd a keresztértékesítésbe, a vezérigazgató azt válaszolta: tervbe van véve, ám várhatóan csak jövőre kerülhet erre sor. Az viszont biztosra vehető, hogy a gépjármű-biztosítások nem kerülnek bele ebbe a körbe.
Egyelőre nem tervezik a két KBC-érdekeltség, azaz az Argosz és a K&H Életbiztosító összeolvasztását - mondta David Truman, amit azzal indokolt, hogy a két biztosító termékei és az értékesítési csatornák jól kiegészítik egymást. (FB)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.