A Magyar Cetelem Bank az elmúlt évben - túlteljesítve a 27,8 milliárdos tervet - 29,5 milliárd forintot helyezett ki. Ezen belül az áruhitel-kihelyezés a hitelkártyás vásárlással együtt 20 milliárdot tett ki, míg a maradékot a közvetlen hitelezés, azaz a személyi kölcsön, illetve a hitelkártyás készpénzátutalás adta - mutatott rá Lendvai János vezérigazgató a hitelintézet tegnapi tájékoztatóján. A 2002. évi kihelyezések volumene 60 százalékos bővülést jelent 2001-hez képest, s a Magyar Cetelem immáron 35-40 százalékos részesedést mondhat magáénak az áruhitelpiacon. A kihelyezések bővülése azonban nem járt együtt a kétes hitelállomány arányának növekedésével, ami továbbra is 5 százalék alatt volt. Ezt azzal magyarázta Lendvai János, hogy a teljes kockázati folyamatot sikerül a saját kezükben tartani.

A bank 1,321 milliárd forint adózott eredménnyel zárta a tavalyi esztendőt, szemben a 2001. évi 574 millióval, amelyből az anyacég már osztalékot vesz ki. Ennek mértékéről a május végi közgyűlésen születik döntés - hangzott el.

Az idei tervekben 2 milliárd forint feletti adózott eredmény és 40 milliárdos kihelyezés szerepel, melyen belül jelentősen, több mint 50 százalékkal növekedne a hitelkártya-forgalom aránya, míg az áruhitel volumene "csak" 11 százalékkal bővülne. A Magyar Cetelem vizsgálja annak lehetőségét is, hogy milyen feltételekkel tudna visszatérni a gépjárműpiacra - magyarázta a vezérigazgató.

Az idei év újdonságai közé tartozik az Aura hitelkártya megújulása is, amelyet a Magyar Cetelem a MasterCard Europe nemzetközi kártyatársasággal együttműködve vezet be. A hitelkártyákra rákerül a MasterCard logó, a Cirrusé a korábbi co-branded plasztiklapokra, míg az Electronicé a bank klasszikus Aura hitelkártyáján jelenik meg, s ez értelemszerűen bővített szolgáltatásokkal is jár. A Cirrus logó az ATM-es készpénzfelvételi lehetőséget biztosítja, míg az Electronic logó - az előbbi szolgáltatás mellett - további 20 ezer vásárlási hely beiktatását jelenti a már meglévő 1000 Aura-elfogadóhely mellett. Jelenleg 210 ezerre tehető az Aura kártyák száma, amelyek megújításakor már automatikusan az új változatot kapják az ügyfelek.

A kelet-európai régióban jelenleg a 10 százalékot sem éri el a hitelkártyák aránya a 22,5 millió darabos piacon - hangsúlyozta Tony Fekete, a MasterCard kelet-európai regionális igazgatója. Hazánkban 2002 végén 2,6 millió Maestro márkájú plasztiklap volt forgalomban, ami 6 százalékos növekedést jelent 2001-hez képest, míg a MasterCard logót viselő kártyák száma 28 százalékkal, 818,9 ezerre bővült.