A Postabank a megelőző évinél kisebb, de változatlanul jelentős veszteséggel zárta a 2002. évet. Singlovics Béla vezérigazgató a pénzintézet április 30-ai közgyűlésén ennek fő okaként a magas költségszintet emelte ki. Mindaddig, amíg a költség/jövedelem arány 100 százalék alá nem szorítható, áttörés nem várható - hangsúlyozta a vezérigazgató. A pénzintézet ennek fényében lépéseket tett a költségek csökkentése érdekében, ez év elején - egyebek mellett - jelentős létszámleépítést hajtott végre. Az intézkedések hatásaként jövőre két-két és fél milliárdos javulást várnak az üzemi tevékenység adataiban. A pénzintézet a 2006-ig megfogalmazott stratégia szerint 2004-re már kellően jövedelmezően működik majd, ám 2003. évi tervének szaldója változatlanul negatív, 500 millió forintos veszteséget tartalmaz.
A Postabank 2003. évi üzleti tervének elsődleges célja, hogy felkészítse a pénzintézetet a privatizációra - közölte Singlovics Béla a közgyűlésen. A bank erősíteni kívánja jelenlétét a lakossági szektorban, megújítják a személyi kölcsönt, s nagyobb hangsúlyt fektetnek az áruhitelezésre. Jelentős előrelépést várnak a lakáshitelezés területén is. A tevékenység idei bővülésére a tavalyi költségszint mellett kerül sor, a beruházásokat visszafogják, a hálózat bővítése helyett a postai forgalmazás szélesítésére koncentrálnak. (A pénzintézet tavaly tíz évre szóló stratégiai együttműködésről állapodott meg a Magyar Postával.) Az év eddig eltelt részében a terv - a közgyűlést követő tájékoztatón elhangzottak szerint - pozitívan teljesült.
A privatizációról szólva Király Júlia, a bank elnöke újságírói kérdésre válaszolva úgy nyilatkozott: információik szerint a magánosítás a meghirdetett menetrendnek megfelelően alakul. Az ÁPV Rt. várhatóan májusban hirdeti ki a privatizációs tendert. A Postabank felkészült arra, hogy nyáron fogadja az érdeklődőket, biztosítsa az adatszolgáltatást, ősszel pedig sor kerülhet a folyamat lezárására. (A sajtóban megjelent hírek szerint érdeklődést mutat a Postabank iránt a Budapest Bank, az Erste Bank, a HVB Bank, a Kereskedelmi és Hitelbank és az OTP Bank is.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.