A Continental abroncsgyár váltja az MLP pénzügyi céget a frankfurti értéktőzsde DAX indexkosarában, s bár a döntést a minap hozta meg a Deutsche Börse, a változás csak szeptember 22-én lép életbe.
Az MLP távozása nem okozott meglepetést a piaci szereplők körében, hiszen nyilvánvaló volt, hogy Németország legnagyobb független pénzügyi szolgáltatójára ez vár - mutatott rá a Bloomberg. Hosszú idő óta ugyanis a cég nem tudta teljesíteni a szükséges kritériumokat, 2002 eleje óta 83 százalékkal zuhant árfolyama, aminek eredményeként piaci kapitalizációja megcsappant ahhoz, hogy a 30 legjobb részvény között lehessen (a német tőzsdetársaságok között a 44. helyen állt).
Ráadásul az MLP e héten nyilvánosságra hozott, második negyedéves gyorsjelentése sem kecsegtetett kedvező számokkal: több mint felére, 17,5 millió euróról 7 millióra apadt a profitja egy év alatt. S bár a vezetés megerősítette idei prognózisát, az elemzők szerint kétséges, hogy a 65 milliós adózás előtti eredménytervét teljesíteni tudja.
Ezúttal a július 31-én elért árfolyammal és a tőzsdei forgalomban lévő részvények számával kalkulált piaci tőkeértéket, valamint az előző egy év kumulált forgalmát vette górcső alá a Deutsche Börse. A Continental bekerülését nem lehetett biztosra venni, hiszen fej-fej mellett haladt a T-Online-nal, s a német tőzsde listája alapján mindkét cég megfelelt az első jegyzési kategória felvételi követelményeinek.
A Continental piaci tőkeértéke szerint júliusban a 27. volt, megelőzve a 28. helyen álló T-Online-részvényt. A tőzsdei forgalom alapján a T-Online a 32. helyezést érte el, a Continental pedig a 35. lett. Az utóbbi társaság mellett végül a közkézhányad szólt - indokolta döntését a Deutsche Börse. Hiszen míg a T-Online a Deutsche Telekom 71,9 százalékos tulajdonában van, addig a Continental legnagyobb részvényese az Allianz AG 4,97 százalékos részesedésével. Az elemzők meglátása szerint pedig az abroncsgyár megjelenése némileg enyhíti a DAX-ban meglévő technológiai túlsúlyt, amelyet többek között a Deutsche Telekom, a Siemens és a szoftvergyártó SAP képvisel.
A Continental számára nem új a környezet, hiszen 1988 és 1996 között már szerepelt a DAX-kosárban. A társaság jó időszakot tudhat maga mögött: az idén 50 százalékkal drágult a részvényei árfolyama, miközben hat egymást követő negyedévet zárhatott pozitívban úgy, hogy közben a tengerentúlon és Európában visszaesett a gépkocsik és teherautók iránti kereslet. A Continental - amelynek legnagyobb vevői között a Volkswagen és a DaimlerChrysler található - költségtakarékosság címén a gyártást többek között Mexikóba, Oroszországba és Romániába költöztette át, s 2001-ben öt gyárát be is zárta. Ez évre 700 millió euró üzemi eredményt irányzott elő a társaság, s középtávon akvizíciókkal számol.
A DAX-kosár módosulása nem múlik el nyomtalanul a befektetők körében sem, hiszen a börzemutatót lekövető befektetési alapok kénytelenek portfóliójuk átalakításával reagálni az eseményekre. Ráadásul nem kis összegről van szó: a szakemberek számítása szerint közel 33 milliárd eurót invesztáltak a befektetők olyan alapokba, amelyek indexkövetők, illetve a DAX-ot használják benchmarkként. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.