A Heineken tiszta nyeresége az első fél évben 1,2 százalékkal nőtt a bázishoz képest, egyszeri tételek és goodwillamortizáció nélkül 334 millió euró volt - közölte tegnap a társaság. Az euró árfolyamváltozásának hatásától eltekintve az érték 6 százalékkal növekedett volna, s szerves fejlődési alapon (euróhatás nélkül) ezt a dinamikát ígérték a második hat hónapra vonatkozóan is. A teljes profit 400 millió euró volt, 70 millióval több az egy évvel korábbinál. A növekménnyel nagyjából megegyező (71 millió euró) folyt be az időszak alatt részesedések eladásából.

Az értékesítés volumene 45,3 millió hektoliter volt, amely 9 százalékkal több a tavalyinál a lengyel, olasz és spanyol piac javulásának köszönhetően. Amstelből 5,1 millió, Heinekenből 8,9 millió hektolitert értékesítettek.

Az árbevétel 6 százalékkal nőtt a bázishoz képest, amelyben jelentős szerepe van a friss szerzeményeknek. A csoport mérlegében először szerepelt a német Karlsberg, a horvát Karlovacka, az egyiptomi Al Ahram Beverages. Az új leányok mintegy 5 százalékkal járultak hozzá a forgalom növekedéséhez. Ugyanakkor az euró és a lengyel zloty erősödése 4 százalékkal mérsékelte a forgalom emelkedését.