A két piacvezető versengésének az idén ősszel is a műgyűjtők örülhetnek a leginkább. A már korábban is megfigyelhető párhuzamok - mint a két Gulácsy Lajos-festmény sikere 2002 telén, vagy a két ritka Nemes Lampért József-alkotás tavaszi felbukkanása - mögött meghúzódó erőfeszítések a 2003-as őszi szezonban is meghozták gyümölcsüket. Ezúttal Munkácsy Mihály két festményének párhuzamos felbukkanása (amihez harmadikként a Polgár Galéria bocsát árverésre október közepén egy Munkácsy-művet) adhatja meg az őszi szezon hangulatának alapját, melynek előkészítésében természetesen nagy szerepet játszott a Mű-Terem tavaszi, 160 millió forintos rekord értékű leütése is.

Az anyag egészében azonban az őszi mértékletesség, a téli nagyárverésre történő kivárás is érezhető mindkét aukciósház esetében, ezt bizonyítják kikiáltási összértékeik is. A Kiesel-bach őszi anyagának összkikiáltási ára 398,280 millió forint, míg a Mű-Teremé 267,920 millió lesz, amelyek a tavaszi hasonló mutatóktól - 484,610 millió, illetve 344,730 millió - 86, illetve 77 millió forinttal maradnak el. Az alacsonyabb kikiáltási értékeket elsődlegesen az egymillió forint feletti tételek alacsonyabb száma magyarázza. Éppen ezért, a színvonal töretlen biztosítása érdekében, a Mű-Terem Galéria a kvalitásos grafikáknak a szokottnál nagyobb teret enged árverésén: a tavaszi anyagban 19, most 27 darab egyedi és sokszorosított grafika szerepel. Ilyen például Uitz Béla kivételes, 1920-as keltezésű rézkarcsorozata, melynek kikiáltási ára 950 ezer forint. A Kieselbach eközben ismételten neves külföldi mesterek hazai bevezetésére és aukcionálására vállalkozik. Így kerülhetett a kínálatba a három festménnyel szereplő William Wauer - a tavasszal már debütált alkotó egy olajképe akkor 7,5 millió forintért kelt el - mellé többek között August Herbin egy (induló ár: 14 millió forint), valamint Emile Fabry ugyancsak három remek festménye.

A két aukciósház kiemelkedő alkotásainak listáját egyértelműen a két Munkácsy-kép vezeti. A Mű-Terem legismertebb festőnk egy korai alkotásával (Dűlő szénásszekér, 1868, 38 millió forint), míg a Kieselbach a mester párizsi szalonzsánerképei közül választott, oldottabb megfestésű alkotással (Pihenő hölgy, 1880-as évek második fele, 35 millió forint) lepte meg a gyűjtőket. Utóbbi cégnél a XIX. századi festészetünk két másik nagy egyénisége, Szinyei Merse Pál korai, a romantika hangulatához és témaválasztásához igazodó festménye (A Vezúv kitörése, 1863, 18 millió forint), valamint Hollósy Simon egy a müncheni időszakra datálható, naturalisztikus életképe (Áldomás, 1888, 14 millió forint) is az árverés kínálatába került. A Mű-Terem ugyan elsősorban a XX. századi klasszikus festőkre koncentrál, ám a XIX. századi festészet iránt érdeklődőknek is tartogat érdekességeket. Ilyen alkotás Brocky Károly Medgyasszay István fiait és lányait ábrázoló védett képpárja, mely egy tételként 3,5 millió forintért kerül majd kikiáltásra. A Mű-Terem XX. századi anyagából három remek Rippl-Rónai-kép emelkedik ki, melyek közül a művész francia időszakára keltezhető Bretagne-i népünnep (induló ár 9,5 millió forint) tarthat igényt a legnagyobb érdeklődésre. A Kieselbach Rippl-Rónaitól Zorka egy pasztellportréját (5 millió forint) vonultatja fel.

Kiemelkedik még a Kiesel-bach Galéria kínálatából Mattis Teutsch János Tavasz című képe (kikiáltási ár: 15 millió forint), Tihanyi Lajos 1929-ben, New Yorkban festett nagyméretű Női portréja (8 millió forint), és Iványi Grünwald Béla eddig külföldi magángyűjteményben őrzött Itatás című festménye (6 millió forint). Ugyanakkor a Falk Miksa utca túloldalán, a Mű-Terem Galériánál Vaszary János dekoratív Buddhája (15 millió forint), Berény Róbert 1928 körül festett asztali csendélete (6,5 millió forint) és Egry József védett balatoni tájképe (induló ára 8,5 millió forint) is kiemelkedő érdeklődésre számíthat, miközben - hagyományosan - 17 tételt számláló, historizáló és szecessziós Zsolnay-porcelánkol-lekciót is árverésre bocsát a Mű-Terem.