A Netrisk a PSZÁF-hoz fordult állásfoglalásért
Bár a Netrisk online biztosítási brókercég tegnap állásfoglalási kérelmet nyújtott be a pénzügyi felügyelethez (PSZÁF) az ügyfelek nevében általuk leadott kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás felmondásainak ügyében, Haraszti Zsolt, a társaság ügyvezetője szerint nem ez jelentheti a megoldást, hiszen ez egyik félre nézve sem kötelező érvényű.
Mint ismert, a Netriskkel december elején az Allianz Hungária, a Generali-Providencia és az OTP-Garancia tudatta, hogy nem tartják érvényesnek ezeket a felmondásokat, alaki és tartalmi hiányosságokra hivatkozva (VG, december 8., 1. oldal). Alaki hibának azt rótták fel a társaságok, hogy az ügyfelek egy része faxon adott megbízást a Netrisknek, tartalmi hibaként pedig azt vetették fel, hogy alkuszi megbízásuk nem egyedi, hanem általános. Haraszti Zsolt elmondta, hogy három független ügyvédi iroda véleményét kérték ki, s mindegyik azt a jogi szakvéleményt adta: a faxüzenet megfelel az írásbeliség követelményének. A vita közel 14 ezer ügyfelet érint, ami ugyan a szeptember végén regisztrált 3,6 milliós gépjármű-felelősségbiztosítási szerződéshez képest elenyészőnek tűnhet, ám éves szinten így is félmilliárdos állományról van szó.
A PSZÁF a beérkezett indítványokat 30 napon belül elbírálja, ám igyekeznek ezt a lehető legrövidebb időre szorítani - mondták kérdésünkre a felügyelet kommunikációs főosztályán. A PSZÁF-ot a Netrisk mellett a biztosítói oldal - köztük az Allianz Hungária - is megkereste állásfoglalás miatt.
A Netrisk a PSZÁF illetéke-seivel tudatta, hogy az elkövetkező napokban milyen intézkedéseket tervez - tudtuk meg Haraszti Zsolttól. Ügyfeleik postán nyilatkozatot kapnak kézhez, amelyben korábban adott alkuszi megbízásukat meg kell erősíteniük, ám ezt a nyilatkozatot a társaság honlapjáról is le tudják tölteni. A Netrisk ügyvezetője szerint a megoldást az jelentheti, hogy az ügyfeleknek kipostázandó nyilatkozatokat bemutatják a biztosítóknál, amellyel eleget tesznek a felrótt kifogásoknak. Nem ellenérdekű félként kell az online biztosítási brókercégeket kezelni, hiszen nem ők diktálják az árakat - magyarázta Haraszti Zsolt, aki bízik abban, hogy a mostani vita nem tántorítja el az online üzletkötésre kedvet kapó ügyfeleket. (VG)


