Az elmúlt héten Európában több jelentős tőzsdei cég adta ki gyorsjelentését. Az öreg kontinensen az autóipar reprezentánsai közül a Renault és a Peugeot a vártnál jobb eredményt közölt. Utóbbi a Mégane modellnek, valamint az érdekeltségébe tartozó Nissan Motors jó teljesítményének köszönheti az eredményjavulást. A DaimlerChrysler gyorsjelentése viszont annak ellenére csalódást okozott, hogy a második negyedéves profit a tavalyihoz képest az ötszörösére emelkedett. A német autógyár nettó eredménye többek között azért maradt el a várakozásoktól, mert a Mercedes piacot vesztett a BMW-vel szemben. Szintén nem felelt meg az előzetes becsléseknek a British Petrol nyeresége. A piac ugyanis a rekordmagasságokban lévő olaj- és üzemanyagárak, valamint az oroszországi kitermelés felfutása alapján - a 34 százalékosnál - nagyobb profitbővülést várt Európa legnagyobb olajtársaságától.
Csalódást keltő második negyedéves gyorsjelentést publikált a Deutsche Bank is. Európa harmadik legnagyobb bankjának nyeresége ugyan 15 százalékkal nőtt, mégis jóval elmaradt az elemzők által előre jelzett szinttől. Az Unilever nettó eredménye kedvezően alakult, az árbevételek azonban a jégkrémek és a teák gyengélkedő eladásainak köszönhetően jócskán elmaradtak a várakozásoktól. Hasonlóan vegyes a kép a Reuters második negyedéves gyorsjelentésében: a világ vezető pénzügyi adatszolgáltatójának nyeresége felülmúlta, árbevétele viszont alulmúlta a várakozásokat.
A tengerentúlon ezúttal az előző hetihez képest kevesebben publikálták második negyedéves számaikat. Kedvező eredményekről számoltak be a távközlés reprezentánsai (BellSouth, Verizon). A szoftvercégek közül a Veritas szép eredményekről és javuló prognózisról szóló gyorsjelentést adott ki, szektortársa, a PeopleSoft ezzel szemben 70 százalékos profitcsökkenést közölt, elsősorban a költségek növekedése miatt. Vegyipari fronton a DuPont árbevétele felülmúlta a várakozásokat, nettó eredménye azonban mintegy 25 százalékkal esett vissza. A Time Warner médiavállalat csökkenő, ám a vártnál nagyobb nyereséget ért el - televíziós üzletága magas hirdetési bevételei és a legutóbbi Harry Potter-film rekordszintű jegyár-bevételének köszönhetően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.