Kiváló eredményt ért el az OTP-csoport 2004 második negyedében, amivel a bank vezetői is elégedettek - mondta Spéder Zoltán alelnök és vezérigazgató-helyettes az OTP első fél évét értékelő tegnapi sajtótájékoztatóján. Így látják ezt a befektetők is, akik 4,29 százalékkal hajtották fel a részvény árfolyamát a féléves eredmény láttán.
Mivel csoportszinten már az éves terv 62 százalékát teljesítette június végéig a bank (az első negyedévben 30,7 százalék volt), így a 123 milliárd forintra becsült bruttó nyereséget több mint 15 százalékkal megemelték, és most már 140-145 milliárd forinttal számol a menedzsment. Spéder Zoltán szerint ennél is lehet jobb az eredmény, ám vannak kockázati tényezők is. Ezek közé tartozik a kamatpolitika, a forint árfolyama és a gazdaság helyzete.
Az alelnök a fél év egyik legfontosabb eredményének azt tekinti, hogy a 32,3 százalékkal nagyobb 3648 milliárd forintos mérlegfőösszeggel sikerült megtartani piaci részesedésüket.
Voltak azonban kedvezőtlen változások is, amik Spéder reményei szerint átmenetiek lesznek. A lakás célú hitelek piacán az OTP 2 százalékpontot veszített 56 százalékos piaci részesedéséből, ami főként annak köszönhető, hogy későn léptek be a lakossági devizahitel-piacra. Öt hét alatt már 3,5 milliárd forintnyi deviza alapú hiteligény érkezett, s reményeik szerint az év végére ez az állomány 10-15 milliárd forintra nő, amivel sikerül visszaszerezni az elvesztett részesedésüket.
Kisebb szeletet hasít ki az OTP a betéti piacból is, ahol pedig az egész piac szűkülése miatt fontos lenne az ügyfelek megtartása. Spéder szerint sok konkurensük olyan magas kamatokkal csábít ügyfeleket, amit hosszabb távon nem lehet fenntartani. Az OTP nemcsak árban akarja felvenni a versenyt, hanem olyan szolgáltatásokkal, amelyek nincsenek a többieknek. A leányvállatok közül a Jelzálogbank és a bolgár DSK eredményét lehet kiemelni az első fél évben, míg a Garancia Biztosító várhatóan terven alul teljesít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.