Enyhe emelkedés a BÉT-en
Továbbra is esnek a főbb európai tőzsdeindexek, amit változatlanul a növekvő olajárakkal indokolnak a piaci szereplők. Hasonló okok játszanak közre az amerikai börzék lejtmenetében is. A Budapesti Értéktőzsde nem igazodott a nemzetközi trendhez, csekély erősödéssel kezdte a hetet.
Az európai színtéren leginkább a számítástechnikai társaságok (Alcatel), az autógyártók (Renault) és a légitársaságok sodorták mínuszba az indexeket. A Lufthansa árfolyama 1,8 százalékot esett, miután az emelkedő olajárak igencsak megnövelik az üzemanyagköltségeket. A British Airways 1,4, az Air France 3,6 százalékkal ért kevesebbet a kereskedés végén. A Renault 1,2, a DaimlerChrysler 1,1 százalékot esett, míg a BMW 0,9 százalékkal morzsolódott le, s mint a kereskedők fogalmaznak: jelenleg jobban megéri autót vásárolni, mint autóipari részvényeket. A marzsok növekedésére egyelőre nincs kilátás rövid távon, éppen ezért semmi sem szól ezen iparág mellett - teszik hozzá.
A budapesti börzemutató csekély, 0,3 százalékos erősödéssel nyitotta a hetet, s 12 360,59 ponton zárta a hétfői napot. Tegnap is változó irányba mozogtak a blue-chip papírok, a Matáv 0,25 százalékkal, 798 forintra, a Mol 0,42-dal, 9570 forintra mérséklődött, míg az OTP 0,86-dal, 4337 forintra, a Richter 1,04-dal, 23 340 forintra tornázta fel magát. A bankpapír erősödésében szerepet játszott a JP Morgan befektetési bank impozáns célárfolyama is (5750 forint), s azt is megkönnyebbüléssel vehették tudomásul a befektetők, hogy a bankokat sújtó különadó a korábbinál kisebb mértékben érinti az OTP-t. Az Antenna piacát ismét egy megakötés "rengette meg", ám ez nem párosult az árfolyam erősödésével: a 3685 forintos záróár 0,41 százalékos csökkenést takar. A BUMIX 0,07-dal, 1151,68 pontra nőtt.
A tengerentúlon is eséssel kezdték a hetet a tőzsdeindexek, ami az emelkedő olajár számlájára írható. Veszteséget szenvedhettek el a légitársaságok papírjai, indexük 3,2 százalékot gyengült. A legnagyobb esést a Delta Air Lines könyvelhette el, árfolyama közel nyolc százalékot mérséklődött, míg a Continental ötszázalékos lejtmenettel megúszta.


