Több mint 22 millió forintos összforgalmat értek el az elmúlt hetekben tartott grafikai árverések, amely azt jelzi, hogy a gyűjtők lépést tudnak tartani a rajzok, nyomatok egyre bővülő kínálatával. Elsőként - március 11-én - a grafikai piac legrégebbi szereplője, az Arte vitte kalapács alá 236 tételből álló kollekcióját. Az anyag 72 százaléka, 167 tétel talált gazdára, öszszesen 4 743 800 forintért. A legmagasabb árat Fényes Adolf Merengő című krétarajza érte el: a 65 ezer forintról indított lapért végül nettó 400 ezer forintot fizetett ki új tulajdonosa. Ezenkívül mind a 19. századi mezőnyben (Brodszky Sándor: Tópart, ceruzarajz: 45/70 ezer forint), mind a nagybányaiaknál (Ziffer Sándor: Délidőben, ceruzarajz: 26/55 ezer forint), mind az 1945 utáni alkotásoknál (Kondor Béla: Emberkék, rézkarc: 44/170 ezer forint) születtek szép eredmények.
Az Arte után a Belvedere következett. A március 19-i aukció - amelyet grafikainak minősített a ház, bár a magasabb árú tételek között számos olajfestmény is szerepelt - 52 százalékos eladási mutatóval és 6 628 000 forintos eredménnyel zárult. A grafikák közül kiemelkedően szerepelt Ziffer Sándor ceruza Önarcképe (20/150 ezer forint), Bortnyik Sándor 1918-as linómetszete (20/90 ezer forint) és Bolmányi Ferenc Templom című pasztellképe (30/130 ezer forint).
Március 23-án a BÁV vitt kalapács alá 260 tételt, amelynek azonban mindössze 40 százaléka kelt el, 2 589 500 forintért. A legmagasabb árakat kortárs rajzok - Konok Tamás Szögletes formák (140/140 ezer forint) és Gyarmathy Tihamér Kozmikus tér (95/130 ezer forint) című lapjai - érték el. A plakátok közül Faragó Gézának az 1910-es években tervezett Szürke Est című litográfiája érte el a legmagasabb árat (45/45 ezer forint).
Másnap, március 24-én az Abigail aukcióján izgulhattak a gyűjtők. A négy árverés közül ez érte el a legmagasabb - 8,219 millió forintos - összforgalmat, és a 60 százalékos kelendőségi mutató is jónak tekinthető. Az aukciósorozat legdrágább leütését szintén az Abigail könyvelhette el: Kádár Béla Duhajkodók című lavírozott tusrajzáért 60 ezertől egészen 950 ezer forintig tartott a harc. Jó eredményt ért el Munkácsy Mihály két vázlata (260/280, illetve 260/300 ezer forint), Nagy István Erdő széle című szénrajza (70/200 ezer forint) vagy Rippl-Rónai József Darvas Lilit ábrázoló színezett rézkarca (18/50 ezer forint) is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.