Nem hivatalosan nyolc százalékkal növekedett a hazai utasbiztosításokból származó díjbevétel az első negyedévben, az előző év hasonló időszakához képest - mondta el lapunknak Horvát Péter, a Mabisz utasbiztosítási tagozatának vezetője.
A tavalyi bevételbővülés 10 százalékos volt 2003-hoz képest, akkor azonban az uniós csatlakozás miatt hirtelen ugrott meg a kiutazó magyarok száma. A 2003-as mintegy 13,5 millió kiutazóhoz képest 2004-ben több mint 17 millió magyar lépte át az országhatárt.
Korábban az utasbiztosítási szakma sokszor hangoztatta, hogy a hazai utasbiztosítások mintegy 30 százalékos piaci lefedettsége töredéke a nyugat-európai 60-70 százalékos átlagnak, ahol a német területek 80, az angolok pedig 90 százalék felett járnak. Időközben a bank- és hitelkártyákhoz járó utazási biztosításokkal bővült a piac, amelyek nem hivatalos mennyisége 1,5 millió biztosítás volt 2003-ban és nagyjából ugyanennyi 2004-ben is. Így 2004-re a 4,5 millió, kiskereskedelemben eladott utasbiztosítással együtt összesen 6 millió darabbal számolhatunk.
Az utasbiztosítások potenciális piacának bővülését azonban nehéz megbecsülni, mivel nem lehet tudni, hogy a csatlakozás után megnőtt határátlépések milyen arányban jelentenek utazást, illetve nagybevásárlást a szomszédos országokból. Az mindenesetre nyilvánvalóvá vált, hogy a csatlakozás óta használható E111-es nyomtatvány - amellyel az Európai Unióban is igénybe vehető az egészségügyi szolgáltatás - nem "tette tönkre" a biztosítók üzletét. Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) szerint a tavalyi évben összesen 160 ezer ilyen nyomtatványt adtak ki, ehhez képest az idei első fél év 91 ezres száma 10-15 százalékos növekedést mutat. Az utazási biztosítások nyolcszázalékos növekedése ezzel összevetve alacsonyabb ugyan, ám darabszámát tekintve jóval magasabb: 200-400 ezer új szerződést jelenthet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.