A magyar nagybankok mindegyike kínál mobiltelefonos szolgáltatást a hagyományos telebankolás lehetősége mellett. Eltérések a végezhető műveletek körében tapasztalhatóak inkább, mint a kondíciók tekintetében, hiszen általában az üzenetek díját, illetve csekély havidíjat fizetnek a kártya- és számlatulajdonosok. A számlaegyenlegről, terhelésről, jóváírásról, valamint a bankkártya-tranzakciókról kaphat értesítőt az ügyfél, aki a mobilbankolási szerződés megkötésekor definiálhatja, hogy a tranzakciók közül melyeket szeretne figyelemmel kísérni. Így megadhat limitösszeget, elkülönítheti a bankjegykiadó automatáknál és a POS-terminálon elvégzett műveleteket, a sikeres és sikertelen, a kül- és belföldi tranzakciókat. A bankok csomagokban kínálják a szolgáltatást, amelyek összetevőit a kért információk köre, a számla vagy bankkártya típusa határozza meg.

Az alapvető értesítési funkció mellett terjed az interaktív lekérdezési és az ezeken túlmutató aktív mobilbankolási lehetőség biztosítása, amely Magyarországon 2002 októbere óta érhető el a banki ügyfélkör számára. A szolgáltatás az OTP és a T-Mobile együttműködésével indult, lehetőséget nyújtva a passzív lekérdezések mellett aktív banki ügyletek elindítására is. A rendszer a már jól megszokott SMS-technológián alapszik, így annak működésbe állítása nem igényli költséges új készülék beszerzését. Az egyetlen szükséges módosítás a SIM-kártya egyszeri cseréje.

Az OTP-nél az Aktív SMS szolgáltatás lehetőséget nyújt átutalás indítására, betétlekötésre, valutaárfolyamok lekérdezésére, a kártya- és számlaforgalom teljes körének lekérdezésére éppúgy, mint a kártya vásárlási limitjének módosítására.

Hasonló szolgáltatása jelenleg a Budapest Banknak van, azonban amíg az OTP-nél csak a T-Mobile ügyfelei, addig a Budapest Banknál a Pannon GSM előfizetői is igénybe vehetik ezt a kényelmes bankolási formát. A két bank külön díjat nem számít fel, mindössze az általános elektronikus bankolás költségei terhelik a számlatulajdonosokat. (VG)