A legtöbb banknál elektronikus számlacsomagok várják az ügyfeleket, amelyeket kedvező szolgáltatási struktúra és díjak jellemeznek. Ám az már a magánszemély bankolási szokásaitól függ, hogy az elektronikus számlacsomaggal elérhető megtakarítást érvényesíteni tudja-e.

A CIB Online számlacsomag azok számára a legkedvezőbb konstrukció, akik megbízásaikat többnyire elektronikus csatornán adják meg, rendszeres jövedelmük bankszámlájukra érkezik, és a rezsiköltségeket is ezen számláról egyenlítik ki - fogalmaztak a CIB Banknál, ahol a kedvező, havi 99 forintos számlavezetési díj feltétele, hogy legalább a minimálbérnek megfelelő összegű jövedelem érkezzen az ügyfél számlájára, valamint legalább 2 közüzemi megbízása erről a számláról teljesüljön. Az elektronikus számlacsomaggal elérhető megtakarítás elsősorban az egyén bankolási szokásaitól függ - magyarázták az OTP Bankban. Az elektronikus bankszámlacsomagokat úgy alakítottuk ki, hogy az ügyfelek havi fix díj ellenében minél több kedvezményes vagy díjmentes szolgáltatást vehessenek igénybe, s az aktivitásától függően havonta akár több száz forintot is megtakaríthat - emelték ki a HVB Banknál.

Mindegyik bank igyekezett valamilyen egyéni "színt" vinni elektronikus számlacsomagjába. A K&H elektronikus számlacsomagja mögé (eltérő havi díjért) különböző típusú életbiztosítási szolgáltatást lehet választani. A CIB online számlacsomagot választó ügyfelek díjmentesen vehetik igénybe a CIB Internetkártyát. A Magyarországi Volksbank Rt. különböző elektronikus csomagokat alakított ki (E-asy, E-conomy, E-xpert). Az Erste Banknál jelenleg akciós lakossági lekötött forintbetétekre a bank ügyfelei megbízást telebankon vagy netbankon is leadhatnak. Az OTP elektronikus számlacsomagja a hagyományos számlavezetés mellett magában foglalja a megtakarítási és az internetes vásárlási lehetőséget is, s havi díja számtalan díjmentes szolgáltatást biztosít. A HVB Bank a két elektronikus bankszámlacsomagjának egyikét, a Privát Pluszt ez év június 1-jén vezette be, ügyfeleinek háromhavi díjmentes számlavezetést kínál, s több szolgáltatás három hónapig díjmentes.

A Budapest Banknál az elektronikus szolgáltatások minden számlacsomagban elérhetők, ezért önálló elektronikus számlacsomagot nem hoztak létre - mondták érdeklődésünkre. Az internetbank havidíj-mentes, a mobilbank csomagok pedig vonzó szolgáltatást kínálnak.

Az MKB Banknak szintén nincs elektronikus számlacsomagja, bevezetését jövőre tervezik. A lakossági ügyfélkör számára ugyanakkor elérhető az internet alapú bankolást biztosító NetBANKár, melynek segítségével az ügyfelek a papír alapúnál alacsonyabb díjtételekkel végezhetik tranzakcióikat, illetve a MobilBANKár, amely egyelőre passzív mobilbankolást tesz lehetővé náluk. A tervek szerint a befektetési szolgáltatásokat is online alapokra helyeznék a jövőben.

Több hitelintézet újdonságokkal kíván előrukkolni az elkövetkező hónapokban. Az OTP augusztus 1-jével átalakítja a díjmentesen biztosított szolgáltatások körét, s több újdonságot is bevezet. A CIB a fiatalok számára egy egyedi és személyre szabott ajánlat kidolgozását készíti elő. A Volksbank mind az SMS-, mind a call-center szolgáltatását fejleszti, amelynek keretében például az SMS-díj a felére csökken. A K&H is tervez fejlesztéseket, de ezek egyelőre nem publikusak. A BB-nél az internetbanknál a devizaszámla kezelése is lehetővé válik. Az IEB a BankoWEB szolgáltatási palettáját a piacon egyedülálló funkciókkal bővíti, előreláthatólag a nyár végén.