Eisenberger 1949-től élt Bécsben, ahol az élelmiszer-kereskedelemben szerzett vagyona tekintélyes részét az utóbbi húsz esztendőben festmények és judaika ezüsttárgyak vásárlására fordította. Kezdetben csak a Monarchia korának osztrák és magyar művészei iránt érdeklődött, ám fokozatosan a két világháború közti, majd az 1945 utáni, sőt az egészen új áramlatok is magukra vonták figyelmét. Ennek megfelelően a most kalapács alá kerülő 80 magyar festmény között Rippl-Rónai József, Vaszary János, Fényes Adolf, Koszta József, Perlmutter Izsák alkotásai ugyanúgy megtalálhatók, mint Bálint Endre, Barcsay Jenő, Gyarmathy Tihamér, Lossonczy Tamás képei. Kortárs művészetünk nemzetközileg is jegyzett sztárjai közül Fehér Lászlónak hat, Gyémánt Lászlónak pedig négy műve szerepel a kínálatban, de Frey Krisztián, Hencze Tamás, Nádler István, Kárpáti Éva festményeire is szert tehetünk a kongresszusi központban.
A kortárs képek néhány száz, esetleg egy-két millió forintos kikiáltási árai persze jócskán elmaradnak az Eisenberger-kollekció három sztárdarabjának (Boromisza Tibor, Tihanyi Lajos és Vaszary János egy-egy alkotásának) egyenként tízmilliós induló árától. A négy Rippl-Rónai-kép közül a Fekete kalapos nő című, 1918-ban készült pasztell indul a legmagasabb árról (5 millió forint). Ez a felsorolás is bizonyítja, hogy a Bécsben élő gyűjtő korántsem kollekciója "selejtjétől" kíván megválni; egyszerűen túlságosan idősnek érzi magát ahhoz, hogy megfelelő színvonalon folytassa a magyar képek gyűjtését, ezért döntött úgy, hogy kollekciója ezen blokkját teljes egészében piacra dobja.
Az Eisenberger-gyűjtemény harmadát adja a mintegy 240 tételből álló árverési anyagnak, amelyben a Mű-Terem szokásához híven ezúttal is felvonultat tucatnyi Zsolnay-kerámiát. Ezek induló árai 160 ezertől 2 millió forintig terjednek, a tárgytípusok pedig a szüreti jelenetes kulacstól a virágtartó edényen át a padlóvázáig.
A festményanyag legdrágább darabja Ferenczy Károly Nyári est című vászna, amely a festő nagybányai villájának kertjében készült 1904-ben, tehát egy évvel a talán legismertebb Ferenczy-kép, a Magyar Nemzeti Galériában látható Október után. Ennek fényében egyáltalán nem tűnik magasnak a 16 milliós kikiáltási ár, amely várhatóan jócskán emelkedik majd a licitek során. A Nyári esthez hasonlóan kiemelkedő színvonalú alkotás Berény Róbert Olvasó nő sakktáblával című vászna is (10 millió forint).
A modern sztárok mellett az árverési anyag tizenkilencedik századi része is figyelmet érdemel. Székely Bertalantól egy késői, 1895-ben készült, kitűnő szadai tájképre és egy női arcképre licitálhatunk (850, illetve 800 ezer forint), ifjabb Markó Károlytól egy korzikai tájra (1,8 millió), Lotz Károlytól egy félakt (1,2 millió) mellett a Bacchánsnő című pompás vászonra (4 millió forint), amely a mester 1880-as évekbeli aktfestészetének kiváló darabja. Benczúr Gyula, Brodszky Sándor, Telepy Károly, Molnár József festményeire és Munkácsy Mihály néhány rajzára is szert tehetünk.
A Mű-Terem alighanem már a karácsony előtti árverésre is tekintettel volt a mostani anyag összeállítása során, ugyanis a 237 milliós összkikiáltási érték nemcsak a versenytárs Kieselbach nemrég árverezett kollekciójának értékétől (436 millió forint) marad el, hanem a Virág Judit által ez év tavasszal kalapács alá vitt bő kétszáz tételétől is (317 millió forint). Emellett persze szerepet játszhatott az is, hogy a kortárs művek a hazai aukciókon mindig kockázatosnak számítottak, ezért a cég szakértői a magasabb árakkal esetleg elriaszthatták volna az érdeklődőket. Az összesített számok persze mit sem vonnak le az anyag értékéből; az Eisenberger-gyűjtemény révén olyan alkotásokra tehetünk szert, amelyek nemcsak magas színvonalúak, de eddig számos hazai és külföldi kiállításon szerepeltek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.