BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kedvező Danubius negyedév

Jól sikerült a harmadik negyedév a Danubius Hotels számára, bár az első kilenc hónap 2,5 milliárd forintos nyeresége így is több mint 5 százalékkal alulmúlja az előző évi hasonló adatot. A fővárosi hotelek eredménye kiemelkedő.

A hazai idegenforgalomban tavaly év vége óta érezhető kedvező tendenciák kihatottak a Danubius csoport harmadik negyedévére: 2,4 milliárd forint adózás előtti eredményt realizált. Az első fél év 129 millió forintos eredményével együtt az első kilenc hónap 2,5 milliárdot hozott, 5,2 százalékkal alulmúlva az előző év hasonló időszakát. A lejtmenetet a társaság a forint gyengülése miatti árfolyamveszteséggel magyarázza – 338 milliót számolt el január–augusztus között az egy évvel korábbi 759 millió árfolyamnyereséget követően –, az üzemi szinten realizált első három negyedévi eredmény ugyanis 22,5 százalékos erősödésről árulkodik.

A fővárosi szállodák kiemelkedő mutatókat értek el, ami a gyógyszállodák gyengébb teljesítményét is kompenzálta – hangzik az első kilenc hónap értékelése. A Danubius magyarországi szállodái 70,6 százalékos foglaltságot mutattak 2005. január–szeptember között, 3,8 százalékponttal meghaladva a bázist. A kép azonban korántsem egységes: míg a budapesti hotelek esetében 6,2, addig a vidéki gyógyszállodáknál 4,8 százalékkal nőtt a foglaltsági szint, utóbbit – a nagyszámú új piaci szereplő megjelenése mellett – kedvező eredményként értékeli a Danubius. Áremelkedést ugyanakkor csak a fővárosi szállodáknál tudtak foganatosítani (ennek a mértéke 3,1 százalék volt), s míg a bruttó üzemelési eredmény a budapesti hoteleknél 20 százalékkal nőtt, addig a vidéki gyógyszállodáknál 11 százalékkal visszaesett.

A Danubius csoport bevétele 10,9 százalékkal, 32,6 milliárd forintra gyarapodott egy év alatt, ám a növekedést részben a Lángastronomia Kft. bevonása okozza (1,38 milliárd forint). Ezt leszámítva a hazai cégek több mint egymilliárd forintos többletet értek el január–szeptember között, míg a külföldi társaságoknál 763 millió forinttal nőtt a bevétel. A szlovák és cseh egységeknél nőtt a profit, addig Romániában csekély visszaesést realizálhatott a szállodacsoport.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.