A januári régifestmény-aukciókon egyértelműen győztes Sotheby’s (VG, 2006. január 30., 15. oldal) az impresszionista és modern festményeknél és grafikáknál is megelőzte versenytársát. A február 7-én este tartott nagy árverés 68,7 millió fontos összforgalma több, mint amenynyit a cég eddig valaha elért londoni aukción. A listavezető a várakozásoknak megfelelően Paul Gauguin 1902-ben készült festménye, a Két nő lett, amelynek 12,3 milliós ára is pontosan fedi a szakemberek elvárását. A vártnál is jobban szerepelt viszont a századforduló legfontosabb norvég festője, Edvard Munch nyolc képe: összesen majdnem 17 milliót adtak a gyűjtők a remekművekért. Munch Nyári nap című munkája rekordáron, 6,1 millió fontért kelt el, de soha nem látott összeget adtak a gyűjtők Max Liebermann egy tájképéért (2,1 millió font), valamint Emil Nolde, George Grosz, Salvador Dalí grafikáiért is. A másnap rendezett kisebb festményaukción 14, a grafikai árverésen 6,3 millió fontos összforgalom született.
A Christie’s legmagasabb leütése (Chaim Soutine: Felhasított bika, 7,8 millió font) ugyan jócskán elmarad a vetélytársnál eladott Gauguin-képétől, ám ez az összeg több mint másfélszeresen meghaladta a várakozásokat. Claude Monet szajnai látképe hozta a 2,7 milliós elvárást, Ernst Ludwig Kirchner Női portréja pedig ugyancsak „papírforma szerint” kelt el, 4,9 millióért. Ezzel szemben Egon Schiele Női aktjáért a várt összeg mintegy kétszeresét, 4,1 millió fontot, Edgar Degas egy festményéért pedig a becsérték háromszorosát, 2,1 milliót adott a licitálás győztese. A Christie’s a kisebb értékű impresszionista és modern képekért 12,3 millió fontot realizált.
A múlt hét második felében rendezett kortárs művészeti árveréseken a két nagy cég szinte pontosan fej fej mellett végzett. A Christie’s 37,1 millió fontos összforgalmából több mint tízmilliót jelentett Francis Bacon két festménye (Önarckép, illetve Tanulmány Velázquez X. Ince pápa arcképe nyomán: egyenként 5,1 millió font). Az 1945 utáni aukciók másik visszatérő brit sztárja, Lucian Freud egy férfiportréja 4,1 millió fontért kelt el. A vártnál sokkal nagyobb harc bontakozott ki az amerikai pop-art nagymestere, Andy Warhol két alkotásáért. A Leonardo híres falképét fekete-fehérben átfogalmazó Utolsó vacsora ára a 850 ezer-1,2 millió fontos előzetes becsléssel szemben 2,7 millióig kúszott fel, a 400-600 ezer fontra taksált Dollár jel pedig közel 2,5 millióért került új tulajdonosához.
A Sotheby’s csütörtök esti kortárs aukcióján is a vártnál sokkal jobban szerepelt egy Andy Warhol-festmény: a Mao 7. című munka 400-600 ezer helyett 1,4 millió fontért kelt el. Ennél is jobban felülmúlta a várakozásokat Anthony Caro absztrakt szobra (250-350 ezer helyett 1,4 millió font). Gerhard Richter egy képe „csak” a becsült sáv felső határán, 2,7 millió fontért talált gazdára. Warhol mellett a pop-art népszerűségét mutatja, hogy Roy Lichtenstein egy képét (Csendélet, 2,1 millió font) is jóval a becsült értéksáv felett ütötték le. Összesen 30,3 millió fontos forgalmat ért el a Sotheby’s az első vonalbeli kortárs alkotásokkal.
Május elején a mostaninál is erősebb impresszionista és huszadik századi anyagot visznek kalapács alá New Yorkban a piacvezető aukciósházak. A Christie’s már megkezdte a sajtókampányt május 2-i árverése sztárdarabjának megismertetésére: Vincent van Gogh Az arles-i nő című portréjáért legalább 40 millió dollárt várnak a cég szakemberei.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.