BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Éleződik a verseny flottafronton

Az autófinanszírozási piac szerény növekedése korántsem érződik a flottaüzletágban; a bővülést jól mutatja, hogy míg 2004 első három negyedévében 4 százalékos szeletet hasított ki ez a szegmens a gépjárműpiacon, addig a teljes évet tekintve már 6 százalék volt az aránya. Kitörési iránynak tekinthető a flottapiac Antall Pál, a Magyar Lízingszövetség elnöke szerint is, aki komoly növekedési potenciált lát ebben az ágazatban. „Egyre nagyobb figyelmet fordítanak erre a területre a piaci szereplők, ám ennek köszönhetően élesedik a verseny is” – emelte ki az elmúlt évvel kapcsolatban Hanczár Zsolt, a Budapest Autópark-kezelő Rt. vállalatvezetője, hozzátéve: ennek az lett az eredménye, hogy teljesen értelmetlen árversenybe kezdtek egyes szereplők.
A terveket meghaladó bővülésről számoltak be a megkérdezett piaci szereplők is, ennek hátterében egyrészt az állami szektorból érkező igények, másfelől a kis- és középvállalkozói szektor érdeklődésének növekedése húzódott meg. Több közintézmény, így például az ORFK, a MÁV, a Magyar Rádió is a flottakezelési szolgáltatás mellett döntött – mondta Gáti Tamás, a tavaly két számjegyű növekedést elérő s az ágazatban piacvezetőnek számító LeasePlan vezérigazgatója. – Tavaly számottevő volt az állami szektorból érkező igény, bár ezek elsősorban a volumen miatt voltak jelentősek – fogalmazott Zsidó László, a K&H Lízingcsoport üzletág-igazgatója.
Kedvező fejleménynek tekinthető, hogy egyre jelentősebbek a kkv-szektorból érkező megkeresések, ezt Gáti Tamás azzal magyarázta, hogy több vállalatnál is tetten érhető már a pénzügyi, számviteli, gazdálkodási szemlélet fejlődése. A K&H Lízingcsoport üzletág-igazgatója is komoly tartalékot lát ebben a szegmensben, s az idén még erőteljesebben koncentrálnak ezen cégekre. Hasonlóan nyilatkozott Hanczár Zsolt is, mondván, 2006-ban tovább nő az érdeklődés a kkv-szektorban az autópark-kezelés kiszervezése iránt. A CIB Lízing csoportnál felkészültek a kkv-k finanszírozási igényeire, tavaly külön terméket fejlesztettek ki erre, viszont a tapasztalatok alapján elképzelhetőnek tartják, hogy nem fog robbanásszerűen fejlődni az értékesítés ebben a szegmensben.
Az idei évvel kapcsolatban is optimistán nyilatkoztak a lízingcégek. A K&H Lízingcsoport üzletág-igazgatója szerint a flottapiac tovább bővül, elsősorban a kkv-szektor térnyerésének köszönhetően. A céges ügyfelek által igényelt és igénybe vett oparatív lízing és professzionális autópark-kezelés területén további jelentős növekedési potenciált lát Gáti Tamás; a flottakezelt állomány ugyanis még mindig egy százalékát teszi ki az összes gépjárműnek, szemben Nyugat-Európával, ahol 20-30 százalékos az arány. A CIB Lízing csoport szerint a flottakezelési piac bővül majd, elsősorban a komplex finanszírozási igényeket is megoldani képes vállalkozásoknál.
A hagyományos operatív lízing (tartós bérlet) piacán az igazán komoly áttöréshez elkerülhetetlennek tartja a Budapest Autópark-kezelő igazgatója, hogy a kifejezetten az autópark-kezelést sújtó szabályozásokat (helyi iparűzési adó) is korrigálják. Emellett a továbbra is fennálló dupla áfáztatásként ismert probléma is kedvezőtlenül érinti a tartós bérletet Hanczár Zsolt szerint. Amennyiben ezen szabályokat nem módosítják, úgy véleménye szerint várhatóan az osztrák mintát követjük, azaz leépül a helyi autópark-kezelési piac, a német szolgáltatók ugyanis – kihasználva az ottani kedvező feltételeket – könnyedén kiszoríthatják a nagyon súlyos adózási hátránnyal induló helyieket. (FB)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.