Lakáshitel igénylés "a fotelből" – Ki mit ajánl?
Az NRC Piackutató és a TNS VMR (Visitor Media Research) kutatása szerint a 18–69 éves netezők 85 százalékának van folyószámlája, amelyhez több mint 40 százalékuk vesz igénybe online banki szolgáltatást. Ezek azonban főleg csak a tranzakciók lebonyolítását, esetleg a betétlekötést könnyítik meg, a hitelezés terén még nem nyújtanak túl sokat.
Az interneten kölcsön után érdeklődők a legtöbb hazai hitelintézet honlapján találkoznak törlesztőrészlet-kalkulátorral, amelyet az ügyfelek előszeretettel használnak is. A Citibanknál és az MKB-nál havonta több ezer, az FHB Jelzálogbanknál pedig 25 ezernél is több érdeklődő számolja így ki a várható részletet. Pusztán a világhálót használva azonban a folytatás már döcögősebb.
A hiteligényléshez szükséges dokumentumokat sok helyen le lehet tölteni, a legnagyobb játékosok közül az OTP, a K&H, az FHB, az Aegon Hitel, az UniCredit és a Citibank is úgy nyilatkozott, internetes oldalán megtalálhatók a formanyomtatványok.
Ezek online kitöltése azonban még gyerekcipőben jár. A bankok jellemzően fedezetlen hitelek esetében teszik ezt lehetővé: az OTP-nél a hitelkártyát lehet így igényelni, a K&H-nál és a Budapest Banknál pedig a személyi kölcsönt és a folyószámlahitelt. Az OTP azt ígéri, egy napon belül elbírálja a kérelmet, s erről telefonon értesíti a klienst, akinek csak a hitelkártya átvételekor kell befáradni az általa megjelölt fiókba, aláírni a szerződést.
A K&H-nál az online igénylés elindítása után kétszer kell a fiókba bemenni: egyszer a hitelbírálathoz szükséges dokumentumokkal, egyszer a szerződéskötéskor. A Budapest Bank a személyi kölcsönnel kapcsolatos további teendőkről telefonon értesíti az ügyfelet, az internetbankon keresztül igényelt folyószámlahitelt azonban akár személyes találkozás nélkül is folyósítja.


