Pénz- és tőkepiac

Saját kódexet készített az AXA - Nézze meg!

Fogyasztói jogok és banki kötelezettségek címmel saját etikai kódexet dolgozott ki – és tett közzé internetes honlapján – az AXA Bank – közölte mai sajtótájékoztatóján Szekeres Tibor, az AXA csoport Magyarország országigazgatója.

Hozzátette: a szabályrendszert a fogyasztóvédelemre szakosodott Relevancia Kft.-vel együttműködésben dolgozták ki, amerikai, ausztrál, brit, ír, európai, világbanki és magyar fogyasztóvédelmi elvek alapján.

Az AXA kódexéből – hangsúlyozta az országigazgató – egyértelműen és könnyen áttekinthetően megismerhetők a bank tájékoztatási követelményei, a fogyasztók hitelképességének elbírálására vonatkozó elvárások, a hitelszerződés formai és tartalmi követelményei, az előtörlesztés és a futamidő módosításának lehetőségei, a belső panaszkezelési mechanizmus, illetve a végrehajtás követelményei is.

Az AXA – hangzott el a sajtótájékoztatón – belső ügyféltanácsot is létrehoz a felmerülő panaszok eredményesebb kezelése érdekében, illetve – amennyiben azon keresztül sem sikerül megállapodni az ügyféllel – külső mediátor segítsége is igénybe vehető majd. Ez utóbbi költségét – amely nem lesz vállalhatatlan, de az indokolatlan igénybevételek megelőzésére alkalmas – a szolgáltató és az ügyfél fele-fele részben állja majd. 

AXA banki hitelek hitelek Bank etikai kódex lakossági hitlek
Kapcsolódó cikkek