Békéltető rendezheti a vitát
Korábban nagyon sok ügyfélpanasz érkezett a Pénzügyi Szervezetek Álalmi Felügyelethez. Ezért az Országgyűlés tavaly a viták gyors és olcsó rendezése érdekében úgy határozott, hogy Pénzügyi Békéltető Testületet hoz létre, melyhez az olyan panaszosok fordulhatnak, akik sikertelenül próbálták rendezni konfliktusaikat a pénzügyi szolgáltatókkal.
A pénzügyi felügyelet mellett működő szervezethez írásban benyújtott kérelmet egy erre kijelölt tanács megvizsgálja, hogy az a szervezet hatáskörébe tartozik-e, és szükséges-e annak kiegészítése. Ha minden rendben van, akkor a vitás feleket az eljárás kezdete után 60 napon belül meghallgatják.
A testület a kézbesítéstől számított 8 napon belül válasziratot kér a pénzügyi szolgáltatótól arról, jogos-e a fogyasztó igénye, melyek az ügy körülményei, sikertelen volt-e a fogyasztói panasz elbírálása, és a pénzügyi szolgáltató aláveti-e magát a pénzügyi békéltetési eljárásnak. Ha a szolgáltató nem működik együtt a testülettel, akkor a tanács fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményez a felügyeletnél. Az alávetési nyilatkozat meg nem adása miatt azonban a pénzügyi szolgáltató nem szankcionálható.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.


