BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az OTP-re és az Allianzra panaszkodnak a legtöbben

A második negyedévben 1803 panasz érkezett a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) a pénzügyi intézményeket illetően, gyakorlatilag már harmadik negyedéve folyamatosan csökken a beadványok száma. A visszaesés egyik legfontosabb oka, hogy a pénztárakkal kapcsolatos panaszok száma a tavalyi harmadik negyedév óta a töredékére apadt.

A legutóbbi negyedévben a panaszok hét tizede a pénzpiaci szereplőkre, bankokra és más hitelezőkre érkezett, a reklamálók negyede a biztosítók eljárásait kifogásolta, a tőkepiaci és a pénztári szektorral szemben viszonylag kevés panasz volt.

A pénzpiacon belül a bankok és a takarékok a fő panaszforrások, előbbiek miatt csaknem 1000, utóbbiak miatt 244 beadvány érkezett a PSZÁF-hoz. A reklamációs listán a hitelek viszik a prímet, a panaszok háromnegyede ezzel kapcsolatos, különösen a végtörlesztés és a deviza-lakáshitelek kapcsán születik sok reklamáció. A legtöbb panasz a bankok közül az OTP-re érkezett: 184-en panaszolták be a hitelintézetet, ez azonban valószínűleg annak is köszönhető, hogy ennek a banknak van a legtöbb ügyfele. A csaknem 30 százalékos piaci részesedéssel rendelkező bank egyébként a panaszokból csak 17,8 százalékkal részesedik. Piaci szerepénél jóval nagyobb súllyal reprezentálja magát az Axa Bank.

A biztosítókra 435-en panaszkodtak a második negyedévben. A legtöbben a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások miatt fordulnak a hatósághoz, a második helyen pedig a lakásbiztosítások állnak.

Nem túlságosan meglepő módon a kárigények elutasítása veri ki a biztosítékot a legtöbb ügyfélnél, de az ügyviteli hibák és a tájékoztatási hiányosságok miatt is sokan fordulnak a pénzügyi felügyelethez.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.