Négy közép-kelet-európai ország és Ausztria felnőtt internetezői körében végzett felmérést a Generali PPF Holding. Mint a kutatásból kiderült, a lengyel, a szlovák, a cseh, a magyar és az osztrák válaszadók életében igen fontos szerepet játszik autójuk. Az autótulajdonosok 64,3 százaléka napi rendszerességgel vezeti saját vagy céges autóját. A magyar autósok közül a legtöbben (a válaszadók 31,4 százaléka) évi 5-10 ezer km-t tesznek meg gépjárművükkel, és csak Ausztriában jellemző a sokkal hosszabb éves futásteljesítmény.
A kutatásból az is egyértelműen látható, hogy a tulajdonosok életében érzelmi szempontból is igen jelentős szerepet játszik gépjárművük. A magyar autósok többsége úgy nyilatkozott, rendkívül fontosnak tartja, hogy rendelkezzen saját autóval. A legtöbben a gépjárművük által biztosított függetlenséget tartják sokra, de sokan emelték ki a vezetés nyújtotta élvezetet is. A magyar válaszadók 38 százaléka kimondottan büszke autójára, 30 százalékuk pedig egyenesen családtagként tekint arra. Ebben a tekintetben csak Szlovákiában volt magasabb eredmény (31 százalék).
Miután praktikus és érzelmi okokból is kötődnek autójukhoz, annak biztosítását is fontosnak tartják a tulajdonosok. A négy ország válaszadóinak 67 százaléka jól tájékozottnak tartja magát a gépjármű-biztosítások terén, a magyar válaszadók körében ez az arány 64 százalék. De a kutatásból kiderült az is, hogy a régió autótulajdonosainak 91 százaléka rendelkezik csak kötelező biztosítással, amiből viszont az is következik, hogy közel 10 százalékkuk a törvényileg előírt biztosítást sem köti meg.
A casco biztosítások még kevésbé elterjedtek: csupán a válaszadók 36 százaléka kötött ilyet autójára, annak ellenére, hogy 60 százalékuk ismeri a lehetőséget. Az assistance szolgáltatást tartják legkevésbé fontosnak az autósok, csupán 34 százalékuk vett igénybe ilyen jellegű lehetőséget is, míg csaknem 21 százalék egyáltalán nem is ismeri mindezt. Hasonlóan alakul az arány a magyar autósok körében is, akiknek ugyan 98 százaléka kötött kötelező biztosítást, 27 százaléka pedig cascot is, ugyanakkor assistance szolgáltatást csupán 20 százalékuk vett eddig igénybe.
„Magyarországon a családok több mint 60 százaléka rendelkezik gépjárművel, és az ingatlan mellett általában egyértelműen ez a második legértékesebb vagyontárgyuk, ráadásul a kutatási adatok alapján érzelmileg is nagyon erősen kötődünk az autónkhoz. Ezért is nagyon fontos a megfelelő biztosítás kiválasztása.” – hívta fel a figyelmet Simon Zsolt, a Generali gépjárműbiztosítási igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.