BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy banknál is előny a globális tapasztalat

A vállalatok számára kiemelten fontos, hogy banki partnerük stabil, kiszámítható legyen, és minden olyan szolgáltatást nyújtani tudjon, amelyre a működés során szükség lehet. Egy komoly történelmi múlttal rendelkező, globális pénzintézet pedig – mint amilyen a Citi – tőkeereje, tudása és tapasztalata révén könnyebben meg tud felelni ezeknek az igényeknek

– Miben rejlik egy globális pénzintézet előnye a magyarországi vállalatok szempontjából?

– A globalizáció és a digitális technika rohamos fejlődése jelentősen átalakította napjainkra az üzleti világot. Míg akár 4-5 évvel ezelőtt is a nemzetközi üzleti kapcsolatok jellemzően a fejlett országok között, illetve a fejlettekből a feltörekvők irányába zajlottak, addig mára egyre nagyobb a feltörekvő országok közötti üzleti kapcsolatok jelentősége. Sőt, egyre több feltörekvő országbeli vállalkozás nyit a fejlett országok irányába. Nyilvánvaló, hogy egy ilyen erős globális versenykörnyezetben óriási előnyt jelent egy vállalatnak, ha egy globális pénzügyi partnere van, amely földrajzi lefedettségének és globális szaktudásának és tapasztalatainak birtokában a leginkább tudja támogatni a vállalatot fejlődési és terjeszkedési céljai elérésében.

– Ezt a célt szolgálhatja egy regionális bank is. Miért éri meg egy globális bankot választani?

– Először is, egy nagy történelmi múlttal rendelkező globális pénzintézet, mint például a Citi, sokkal hosszabb időre visszatekintve és szélesebb földrajzi területre vonatkozóan rendelkezik tudással és tapasztalatokkal. Mindezt a helyi szakértelemmel és tapasztalatokkal kiegészítve sokkal hatékonyabb támogatást tud nyújtani egy vállalatnak, mint egy, csupán néhány európai országban jelenlévő bank. Másodszor, ennél fogva, a legjobb termékeket és szolgáltatásokat, amelyek hasonló piacokon hasonló környezetben már bizonyítottak valahol a világon, gyorsan a magyar piacra tudja hozni, és az itteni helyzetre és a vállalkozás igényeire tudja szabni. Harmadszor, ha egy magyar vállalat nem szeretné a meglévő vagy tervezett piaci kapcsolatait csupán a környező országokra korlátozni, nyilvánvalóan egy globális pénzintézet az, amely a legjobban tudja őt segíteni tervei sikerre vitelében. A Citi jelenleg 100 országban működik, így hatékonyan tudjuk támogatni a hazai vállalkozások nemzetközi terjeszkedését, valamint a külföldi vállalatok magyar piacra lépését, beleértve az ügyfeleikkel, a partnereikkel, a leányvállalataikkal és a beszállítóikkal történő nemzetközi bankolási igényeik kiszolgálását.

– Minden bank nagyjából ugyanazokat a termékeket és szolgáltatásokat nyújtja. Mit tesz ehhez egy globális pénzintézet?

– Egy globális szereplő a különböző piacokon, a különböző ügyfélszegmensek kiszolgálása során szerzett tapasztalatait a helyi szaktudással kiegészítve tudja a helyi vállalatok szolgálatába állítani. Ezen felül, például a mi esetünkben, a Citi globális szakértői hálózatára építve a Nemzetközi Ügyfélkapun keresztül nemzetközi banki szolgáltatásokat is elérhetővé teszünk hazai vállalati ügyfeleink számára. Magyarul vagy angol nyelven, itthon vagy külföldön is ki tudjuk szolgálni őket, és itthonról tudjuk támogatni meglévő és új alapítású külföldi leányvállalataik számlanyitását, illetve az ehhez kapcsolódó vonzó kondíciók kialakítását.

– Mit érdemes megfontolnia bankválasztáskor egy hazai vállalkozásnak?

– Egyik fontos szempont, hogy hosszú távon eredményesen működő bankról legyen szó, erős háttérrel és likviditással, amely már bizonyított a piacon a vállalati szegmensben. A termék- és szolgáltatáskínálat szintén olyan tényező, amit feltétlenül érdemes megismerni a bankválasztás előtt. Minderről a mai digitális világban már könnyen és gyorsan találhatók információk az interneten, érdemes erre időt szánni. Ezt követheti a részletesebb ismerkedés a bankkal: a vállalati kapcsolattartás rendszerének, az internetbanki felület funkcióinak, valamint a telefonos ügyfélszolgálat feltérképezése. Profilhoz illően a finanszírozási, a deviza tranzakciós és a devizakockázat-kezelési megoldások elérhetőségére is figyelmet kell fordítani. Ha a vállalat nemzetközi partnerekkel dolgozik, nemzetközi terjeszkedésben gondolkodik vagy már most is több piacon van jelen, mindenképpen érdemes a regionális, illetve a globális bankok közül választani.

– Miben tud többet nyújtani egy globális pénzintézet az ügyfél-

kiszolgálás terén?

– A Citinél tisztában vagyunk azzal, hogy vállalati kapcsolattartóink szakmai tudása és munkája kulcsfontosságú szerepet tölt be az ügyfeleinkkel való együttműködésünkben. Éppen ezért, nagy hangsúlyt fektetünk a legkiválóbb szakemberek toborzására és megtartására. Továbbfejlődésük érdekében pedig folyamatos képzési, és változatos tapasztalatszerzési lehetőségeket biztosítunk számukra a Citi különböző területein. Amint már említettem, globális jelenlétünknek köszönhetően könnyen és gyorsan áramlik a legjobb gyakorlatok megosztása az egyes országokban a vállalati üzletágban dolgozó kollégáink között. Vállalati kapcsolattartóink az általuk kiszolgált cégeket alaposan megismerve olyan termékeket és szolgáltatásokat kínálnak számukra, amelyek a leginkább megfelelnek stratégiájuknak és fejlesztési céljaiknak. Munkájukat termékspecialistáink és ágazati szakértőink segítik a kereskedelemfinanszírozás, a treasury és egyéb banki területeken. Az idén kialakított vállalati telefonos ügyfélszolgálatunkkal megerősítettük ügyfélkiszolgálásunkat. Dedikált vállalati kapcsolattartóink és telefonos ügyfélszolgálati munkatársaink alkotják a kétszintű banki ügyfélkapcsolat-tartási struktúránkat, amelynek köszönhetően gyors és magas színvonalú szolgáltatást tudunk nyújtani ügyfeleinknek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.