A tartósan nenéz környezetnek köszönhetően az Allianz díjbevétele a kelet-közép-európai (KKE) régióban tavaly 3,5 milliárd euróra csökkent, ez 4,6 százalékkal elmaradt az előző évi 3,7 milliárd eurótól. A vagyon- és felelősségbiztosítási üzletág, valamint a vagyonkezelési és nyugdíjpénztári üzletág jó teljesítménye nem volt elegendő a díjbevételek élet- és egészségbiztosítási üzletágnál regisztrált visszaesésének ellentételezésére. A 252 millió eurós működési eredmény is rosszabb 13,4 százalékkal a 2012-esnél, a csökkenést főként az orosz piacon a gépjárműkárok megnövekedett költségei okozták. „Figyelembe véve a kiegyenlítetlen gazdasági környezetet és a kelet-közép-európai piacok némelyikén a változó politikai közeget, leányvállalataink többsége a várakozásainknak megfelelő eredménnyel zárta az évet” – mondta Manuel Bauer, az Allianz SE növekedési piacokért felelős igazgatósági tagja.
2013-ban a vagyon- és felelősségbiztosítási üzletág bruttó díjbevétele a régióban 2477 millió eurót tett ki, ez 3,5 százalékkal magasabb a 2012-esnél. Oroszországban a díjbevételek 130 millió euróval, azaz 19,2 százalékkal nőttek, elsősorban a gépjármű-, a baleset- és az egészségbiztosítás területén, ez bőven ellensúlyozta az ipari vagyon- és gépjármű-biztosítások ágazatában Magyarországon tapasztalt visszaesést és a szlovákiai gépjármű-biztosítások volumenének csökkenését.
Az élet- és egészségbiztosítási üzletág 2013-as díjbevételei 913 millió euróra csökkentek az előző évi 1176 millió euróhoz képest. A díjbevételek alakulása nagyrészt a lengyelországi szabályozás 2013 eleji változásának köszönhető, melynek következtében 210 millió euróval csökkent a megtakarítási betétek üzletága, és ezt csak részben ellensúlyozta az egyszeri díjas befektetési termékek sikeres magyarországi kampánya. „Minden piacon fennáll a szabályozás változásaiból eredő kockázat, a lengyelországi fejlemény emlékeztet arra, hogy fontos a piacok és a termékcsoportok diverzifikálása” – mondta Manuel Bauer.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.