BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A legnagyobb kockázatok a cégeknek

A vállalkozások számára a legnagyobb kockázat, ha nem ismerik kellően a nemzetközi piacok sajátosságait, (például a bürokrácia, a helyi jogviszonyok és fogyasztói szokások tekintetében sem), nem tudják megfelelően képviseltetni érdekeiket, illetve nem ismerik a konkurenciát, azok körülményeit, és hogy mennyire befolyásolja az állam a célpiacot.

A Coface nemzetközi hitelbiztosító szerint a vállalkozások gyakran szembesülnek olyan gondokkal, hogy a külföldi piacokra magasabb hozzáadott értékű és jobb minőségű termékkel tudnak csak betörni, ám ha a kinti piac megtorpan, itthon a drágább termék eladhatatlan, vagy már csak veszteséggel lesz eladható.

További kockázatot jelent, ha nem ismerik vevőiket, kitetté válnak, mind nem fizetésből, mind késve fizetésből adódó károknak. A nemzetközi piacra lépés előtt álló hazai cégek közül csak kevesen vesznek igénybe olyan szakmai segítséget, amelyekkel elkerülhetnék a csalódásokat. Igaz, nem csak a kockázatokat kell látni. Egy exportáló cég általában magasabb szintű és elvárású vevőknek szállít, így akár a technológiai megfelelőség, vagy éppen a kapacitások kiaknázása miatt is érdemes és kell is fejleszteni.

Póka Valentin, a Coface értékesítési és marketing vezetője szerint ezek a fejlesztések a hazai piacra előállított termékek minőségét és előállítási költségeit is pozitív irányba befolyásolják. A belföldi piacok önmagukban nem feltétlenül kényszerítenék ki a hasonló mértékű és ütemű fejlesztéseket, többek között ezért is stratégiai fontosságú az export, országunk versenyképességének javítása szempontjából.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.