Számtalan pozitív hatása mellett a kerékpáros közlekedés sok veszéllyel is jár. A Generali adatai szerint leggyakrabban csonttöréssel végződnek a kerékpáros balesetek, amelyeknek ráadásul csaknem 80 százaléka gyermekekkel történik.
A közösségi közlekedés és a légszennyezettség szempontjából is örömteli tendenciát mutat a Magyar Kerékpáros Klub és a Critical Mass felmérése: a budapesti Múzeum körútra kihelyezett kerékpáros forgalomszámláló adatai szerint ugyanis az elmúlt három évben megháromszorozódott a biciklisek száma.
A Kerékpáros Kerekasztal Nemzeti Kerékpáros Koncepciója szerint Magyarországon kiemelkedő – Dániával közel azonos szintű – a kerékpáros közlekedés aránya, de a következő években további 2000 kilométernyi kerékpárút megépítése lenne szükséges ahhoz, hogy az ország teljes területén megfelelő körülmények között lehessen biciklizni.
A Generali Biztosító 2013-ban közel 190 olyan kárbejelentést regisztrált, mely különböző biciklis balesetekből adódott, ezeknek pedig mintegy 80 százalékában gyermekek is érintettek voltak. A kerékpárosok körében a leggyakoribb sérülés a csonttörés, a gyermekek aránya pedig megegyezik a balesetek számánál tapasztalttal.
A biztosító adatai alapján a legnagyobb, 1,2 millió forintnyi kárkifizetés a tavalyi évben egy középkorú kerékpáros balesetéből adódó nyaki gerincműtéthez köthető, ami jól mutatja, milyen súlyos sérülések fordulhatnak elő.
A baleseteken kívül a lopáskárok ellen is érdemes védekezni, évente ugyanis körülbelül 10 ezer kerékpárt tulajdonítanak el az országban, ráadásul ez a szám évről-évre növekszik. A Generali tapasztalatai szerint kerékpárlopások gyakran történnek a társasházi lakáshoz tartozó tárolókból, folyosóról, a családi házak kertjéből vagy melléképületből, különösen a nagy értékű kerékpárok esetében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.