BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Garantált hozam, garantált siker

Az ING Biztosító garantált elérési összegű, könnyen érthető nyugdíjbiztosítási termékkel lépett a piacra januárban. A Motiva nagy sikernek örvend, annak köszönhetően, hogy az emberek számára jelentősen felértékelődött az átláthatóság, a tervezhetőség, ha leendő nyugdíjukról van szó. A fiatalok azonban még mindig kevesen vannak. Fontos lenne, hogy közülük is egyre többen tegyék az életstratégiájuk részévé, hogy félretesznek idős napjaikra – mondja Szabó Anikó, az ING Biztosító marketingigazgatója

– Miközben a biztosítók zöme unit linked konstrukcióval szállt be a nyugdíjbiztosítások piacán az adójóváírás miatt kezdődött versenybe, az ING hagyományos terméket dobott piacra. Mi ennek az oka?

– Folyamatosan figyeljük a piaci trendeket, az emberek igényeinek változását, és ügyfélkutatásaink egyértelműen azt mutatják, hogy az emberek garantált, egyszerű termékekre vágynak. Különösen a nyugdíjuk esetében nem szeretnének kockáztatni, ezért döntöttünk egy hagyományos nyugdíjbiztosítás, a Motiva bevezetése mellett. Az eddigi eredmények azt jelzik, hogy ez jó döntés volt.

– Mennyi Motiva Nyugdíjbiztosítást kötöttek eddig az ügyfelek, és elsősorban kik körében népszerű ez a termék?

– Március környékén lépte át a kétezret a Motiva szerződések száma, jelenleg több mint 3000 darabnál tartunk, és folyamatosan nő az érdeklődők száma. A legfrissebb – első negyedéves – Mabisz adatok tanúsága szerint a nyugdíjbiztosítást kötők 38 százaléka az ING Biztosító nyugdíjbiztosítását választotta. A termék a 40-50 éves korosztály körében a legnépszerűbb, a szerződők több mint 83 százaléka ebbe az életkori kategóriába esik. A harmincasok aránya 15 százalék, a 30 alattiak mindössze 2 százalékkal képviseltetik magukat, ami rávilágít egy fontos problémára: Magyarországon a fiatalok túl távolinak gondolják az időskort, és legtöbbjük gondolkodásának egyelőre nem része, hogy már az első fizetésüktől kezdve félre kellene tenni néhány ezer forintot a nyugdíjas évekre. Fontos lenne, hogy ez megváltozzon, mert a demográfiai trendek komoly nyomás alá helyezik a nyugdíjrendszert.

– Hogyan tudják megszólítani őket, és milyen érvek szólnak a Motiva mellett?

– Egyszerűségre, közérthetőségre törekszünk. Hosszú távon szeretnénk pénzügyi tanácsadó szerepet játszani ügyfeleink életében. Azt tapasztaljuk, hogy ez a fajta kommunikáció a fiataloknak is szimpatikus. A Motiva egy olyan termék, ami mellett nem nehéz érveket felhozni. Ez nem csupán egy nyugdíj-előtakarékossági forma, hanem – ellentétben az önkéntes nyugdíjpénztári tagsággal és a NYESZ-szel – életbiztosítási védelmet is nyújt. A Motiva egy könnyen érthető, átlátható termék, amellyel a garantált hozamon felül többlethozam is elérhető. A befektetési kockázatot a Motiva esetében az ING viseli, míg más konstrukcióknál ez gyakran az ügyfélre hárul. Készítettünk egy nyugdíjkalkulátort, ami életkortól függetlenül mindenkinek segít eligazodni és hosszú távú tervet kialakítani nyugdíj-megtakarításával kapcsolatban. A kalkulátor a www.ingnyugdijbiztositas.hu címen érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.