BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Javított eredményén a CIG Pannónia

A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. 8 millió forint adózott konszolidált veszteséggel zárta a nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) szerint 2014 első negyedévét, ami 308 millió forintos javulás az egy évvel korábbihoz képest, míg a magyar számviteli szabályok szerint 141 millió forint mérleg szerinti nyereséget ért el az egy évvel korábbi 111 millió forintos veszteséggel szemben – közölte a biztosító a Budapesti Értéktőzsde honlapján. A csoport IFRS szerinti bruttó díjbevétele 2014 első negyedévében 3,77 milliárd forint, 32 százalékkal kevesebb az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az életbiztosítási szegmens díjbevétele 24 százalékkal, a nem-életbiztosítási szegmens 55 százalékkal csökkent 2013 első negyedévéhez képest.

A jelentés szerint az életbiztosítási szegmens esetében a díjbevételek csökkenése elsősorban az eseti és megújítási díjak elmaradásának hatását mutatja. Ugyanakkor a nyugdíjbiztosítások újonnan nyíló adókedvezményét gyorsan és rugalmasan megragadva, már 2014. január 2-án értékesíteni kezdték a nyugdíjtermékeket, az első negyedévben 203 millió forint nyugdíjbiztosítási állományt szerezve.

A társaság közleménye alapján a magyar számviteli szabályok szerint a biztosító bruttó díjbevétele 2014 első negyedévében 3180 millió forint, amelynek meghatározó része rendszeres díj, 3003 millió forint. Emellett az eseti díjak összege 177 millió forint. A bruttó díjbevétel 2013 hasonló időszakához viszonyítva közel 27 százalékkal csökkent. Ennek ellenére a biztosító 2014 első negyedévében 100 millió forint biztosítástechnikai eredményt ért el, amely összehasonlítva a megelőző év azonos időszakával, 102 millió forintos javulás. Vagyis a biztosító már az első negyedévben nyereségesen tudott működni. A közlemény kiemeli: tavaly döntött a menedzsment az értékesítési csatornák diverzifikálásáról, így az idén már az értékesítési csatornákon belül a saját hálózat kimagaslóan jól teljesített, a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 93 százalékos növekedést produkált.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.