BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sok kihívással kell számolni külföldön, de megéri

Pár éve csaknem 350 millió forintos tőkeemelést kapott az online ajánlórendszerek fejlesztésével foglalkozó Gravity. A magyar cég külföldi, főleg egyesült államokbeli és ázsiai értékesítésének és marketing tevékenységének erősítésére fordította a befektetés nagy részét.

Ugyanis már az elején felismerték, szolgáltatásuk messze túl fog nyúlni a magyar határokon. A külpiacra kerülést tudatosan tervezték: nemzetközi versenyeken, kiállításokon vettek részt, ahol kapcsolatba léptek külföldi sales-esekkel, illetve külföldön élő magyar üzletkötőkkel. „Mellettük külföldi integrátor partnereket is kerestünk üzleti/technikai képviseletre, de próbáltunk a hazai piacon jelenlévő nemzetközi ügyfeleink külföldi vállalatainál is lehetőséghez jutni” – árulta el Tikk Domonkos. Bár a nemzetközi terjeszkedés nagyon sokba került, szép eredményeik a bennük bízó és beléjük nem keveset fektető PortfoLiont is igazolják.

A sikerekhez azonban az is kellett, hogy mindig a számukra épp megfelelő piacra koncentráljanak, amit kapcsolatrendszereik kiépítése és működtetése mellett a piac folyamatos figyelésével, elemzésével értek el. Noha a cégek előtt álló kihívások hasonlóak, nekik is maguknak kellett megtalálniuk nemzetközi sikereikhez vezető útjukat.

A Gravity is sok mindennel próbálkozott: a magától értetődő szolgáltatásminőség mellett az árban, a rugalmasságban és az ügyfélmenedzsment minőségében kellett többet és jobbat kínálniuk.

„Egyébként gyakran éreztük azt is, magyarként jobban kell teljesítenünk, hogy felkeltsük egy komoly ügyfél figyelmét. Érdekesség, hogy külföldön viszont jobban tisztában vannak az ár-érték aránnyal, mint itthon, ahol nehéz értékén eladni a termékünket, valószínűleg a piac mérete miatt is” – mondja a Gravity vezetője.

A külföldi igények azonban az adott országtól is nagyon függnek: mások az elvárások az arab világban, Japánban, és mások az USA-ban is. „Ezekhez tudnunk kell alkalmazkodni, ha üzletet akarunk kötni” – teszi hozzá Tikk.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.