Vegyes első negyedévi számokat tett közzé pénteken az FHB csoport. A kisebbik magyar tőzsdei bank teljesítményének megítélését ráadásul számos egyszeri tétel nehezíti, és a beszámoló tanúsága szerint ez az egész 2015-ös évre jellemző lehet. A bankcsoport konszolidált IFRS szerinti kimutatásaiban 3,8 milliárdos adózott veszteség szerepel. Az egyszeri tételektől és a banki különadó hatásától megtisztított nyereség 465 millió forint lett, ami 81 százalékkal marad el az egy évvel korábbi negyedév teljesítményétől.
A lakossági jelzáloghitelek értéke Magyarországon egy év alatt 10,1 százalékkal csökkent, az FHB-nál a mérséklődés 8,8 százalékos volt. A forintosítás hatására a devizahitel állomány a korábbi 57 százalék közeli értékről a lakossági hiteleknél 7,6 százalékra esett. A kereskedelmi bank betétállománya viszont a sikeres postai együttműködés miatt 42 százalékkal emelkedett.
Az FHB nettó kamatbevételei 1,4 százalékkal csökkentek, a nettó kamatmarzs 15 bázisponttal 2,63 százalékra szűkült. A nettó díj- és jutalékbevételek 23 százalékkal 1,6 milliárd forintra emelkedtek, a növekedés hátterében elsősorban az alapkezelési tevékenység díjbevételei állnak. A veszteség csökkentésében 5,5 milliárd forint nagyságú értékvesztés felszabadítás is szerepet játszott. A devizahitelek forintosítása során lecsökkent hitelállomány miatt ugyanis az azokra képzett értékvesztés is csökkent, ennek nagysága a nemzetközi számviteli szabvány sajátosságai miatt megegyezik az állománycsökkenéssel – olvasható a beszámolóban. A nem teljesítő hitelek aránya jelentősen visszaesett, az előző negyedévi 20,2 százalékról 16,9 százalékra, fedezettségük 50,9 százalékot tett ki.
A bank az első negyedévben elszámolta a teljes éves bankadót, az elszámolási törvénnyel kapcsolatos adófizetési kötelezettség pedig 2,7 milliárd forintot tett ki. A jelentés felhívja a figyelmet, hogy 2015 folyamán folyamatos lesz az adóhatások számszerűsítése, ezért a negyedéves számok jelentős kilengéseket mutathatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.