BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Beparkol a Ferrari

Hamarosan eldördül a startpisztoly, és villámrajtot vesz a New York-i tőzsdén a Ferrari részvénye, stílusosan a RACE szimbólum alatt. A cég jó esetben közel 900 millió dollárt gyűjthet be.

Kilencszázaléknyi részvénypakettjét viszi a börzére a Ferrari az amerikai tőzsdehatósághoz (SEC) benyújtott kérelme alapján. A befektetőknek felkínált 17,2 millió részvényt a 48–52 dolláros sávba árazták be. Amennyiben a piac jól fogadja a papírokat, az olasz luxussportautó-gyártó bevétele megközelíti a 900 millió dollárt, a cég értéke pedig a 9,82 milliárdot.

A kibocsátást beárnyékolja a Volkswagen konszern dízelbotránya, amely hullámvasútba ültette a gyártók részvényárfolyamát. Kérdés, a befektetők mennyire tudják függetleníteni magukat az elmúlt hetek történéseitől. A Bloombergnek nyilatkozó elemzők szerint az egyértelmű, hogy a Ferrari nagyon erős márka, ám túlértékelt lehet. Hogy ez valóban így van-e, az idővel, az árfolyamgörbe ívéből derül majd ki.

Mindenesetre a Ferrari Formula–1-es csapata nem remekel, megállt 225 Grand Prix-győzelemnél, viszont az „országúti” üzletágra nem lehet panasz. Tavaly 7255 Ferrarit adtak el világszerte, ebből a cégnek 2,72 milliárd eurós bevétele és 265 milliós tiszta nyeresége származott. A márkahűség félelmetes: a luxusautók 60 százalékát régi ügyfeleik vásárolták meg.

A friss forrás, amelyhez a Ferrari anyacége, a Fiat Chrysler Automobile a részvények eladása révén jut, része lesz annak az 54 milliárd dolláros fejlesztési programnak, amelyet az olasz–amerikai óriáscég a Jeep, az Alfa Romeo és a Maserati márkák globálissá tételére fordít a következő években.
A Fiat 1969-ben vásárolta be magát a Ferrariba, majd 50 százalékos részesedését 90 százalékosra növelte.

Az alapító Enzo Ferrari magánál tartott egy tízszázalékos részvénycsomagot, amelyet 1988-ban bekövetkezett halála után a most 70 éves fia, Piero örökölt. Neki viszont esze agában sincs megválni sem a családi ezüsttől, sem az alelnöki poszttól. A legnagyobb Ferrari-részvényes a Fiat Chrysler irányítását kezében tartó Agnelli família, amely a családi vagyont kezelő holdingján, az Exoron keresztül 24 százalékos tulajdonrész felett rendelkezik. A Ferrarinál a szavazati jogokat tekintve 30 százalékos az Exor, és 15 százalékos Piero Ferrari részesedése, aki a részvénykibocsátás sikerének esetén 1,3 milliárd dolláros vagyon birtokosának mondhatja majd magát.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek