Kitörés előtt a Wizz Air?
A Wizz Air menedzsmentje a legutóbbi gyorsjelentése után megemelte a teljes évre vonatkozó várakozásait (sok légitársasághoz hasonlóan), ami az olajár esésének köszönhető. A fundamentális tényezők alapvetően jók a cégnél, bár a jövőbeli kilátások szempontjából most több a negatív, mint a pozitív tényező. A költségkontroll erős, a karbantartási és repülőtéri díjak alacsonyak. A reptérhasználat azonban drágulhat a jövőben, ahogy a légitársaság egyre több repülőtérre indít járatokat. Ráadásul a pilóták is magasabb fizetéseket követelnek, ami a munkaerőköltségeket növelheti. A bevételi oldalra pedig az gyakorol nyomást, hogy a jegyárak csökkennek. Az átlagos jegyár közel 9 százalékkal csökkent a legutóbbi negyedévben, bár ezt részben kompenzálja az extra szolgáltatások bevételeinek növekedése.
A szektorban találunk vonzóbb részvényt most, mint a Wizz Air. A Ryanair papírjai több szempontból jobb befektetésnek tűnnek most, miután a Ryanair diszkontárazással forog a Wizz Airhez képest. Ráadásul a Ryanairnél 400 millió eurós sajátrészvény-vásárlási program van folyamatban, és időnként rendkívüli osztalékot is fizet, tavaly például több mint félmilliárd eurót fizetett ki a részvényeseknek.
Emelkedő trendben
A technikai kép alapján a tavaly februári részvénykibocsátás óta emelkedő trendben mozog a Wizz Air, és úgy tűnik, hogy ezt a menetelést egy nagyobb, oldalazó háromszögben igyekszik kipihenni az árfolyam. Ha tényleg ez az irányadó alakzat, akkor a trend folytatására lehet számítani a mostani konszolidáció lezárulása után, amiben nem kellene már 17 font alá süllyednie a Wizz Air-papíroknak. A további erősödéshez elengedhetetlen a 19,2 fontos szint áttörése, amivel első körben elérhetővé válna a korábbi csúcs, a 20,66 fontos szint környéke. A 17 fontos szint letörése esetén a 16 fontos szint környéke nyújthatna támaszt.


