Pénz- és tőkepiac

Minden banki szolgáltatást digitalizálni lehetne

„Minden egyes szolgáltatást, amit egy bank nyújt, lehet digitalizálni, akár 100 százalékban” - mondta Hetényi Márk, az MKB Bank vezérigazgató-helyettese a Világgazdaság „Gazdasági csúcstalálkozó: csúcsvezetőknek” című konferenciáján.

"A Financial Technology (fintech) - amely az Amerikai Egyesült Államokból indult útjára – nem véletlenül próbál beférkőzni a bankszektor tradicionális területeire. A bankok és a fintech-cégek álláspontja is az, hogy együtt kell működniük” – mondja Hetényi Márk. Kiemelte, hogy az összes banki szolgáltatást (amit személyi bankárok csináltak például) képesek elvégezni a fintech-applikációk is. Példaként említett olyan összehasonlító portálokat, melyek bankok szolgáltatásait hasonlítják össze, de mint mondta, hódít a mobiltárca is.

Közel harmincezer fintech-cég van a világban, remélhetőleg Magyarország is fontos szereplője lesz majd ennek a felfutó iparágnak – mondta a vezérigazgató-helyettes. Hetényi kiemelte, minden öröklött rendszer megváltoztatható, fontos hozzá nyúlni a régóta működő rendszerekhez. Az MKB például nyáron lecseréli a számlavezetési rendszerüket.

Hetényi hangsúlyozta, hármas paradigmát követnek, melyek részben a fintech-nek köszönhetőek: az adat, mint (data tracking), az IT-achitectúra, amely a nyitottság és a gyorsaság irányába változott, valamint a digitális ügyfélkiszolgálás. Kiemelte, a mobilszolgáltatásuk és a megújult honlapjuk és a mobiltárca is a fejlesztéseik között tudható,  – mondta Hetényi. A nyitottság irányába változtatták az architectúrát, kiemelt tehetségeket alkalmaznak és folyamatos fejlesztésen dolgoznak. Az MKB emellett a fintech-hez is ért, elindították a fintech Akadémiát, amelyben fintech-tudást adnak bankoknak, valamint a fintech-inkubációs programot is indítottak, amely az ígéretes magyar fejlesztéseket segíti.

Fintech mobilbankolás technológia pénzügyi szolgáltatók
Kapcsolódó cikkek