Pénz- és tőkepiac

Újra akcióban a GoPro kameragyártó

A 2017-es év végére feltámadhat poraiból a sokak által eltemetett vállalat.

A cég, amelynek neve sokáig helyettesítette az „akciókamera” elnevezést, veszélyes mélypontokra jutott az elmúlt években, és sokáig a túlélését is megkérdőjelezték az elemzőcégek. Több pletyka is napvilágra került, köztük például az, amely szerint a GoPrót már csak a felvásárlás mentheti meg a csődtől. Ám úgy tűnik, hogy a cég vezetői nem adták fel, csendben dolgoztak, fejlesztettek és költséget csökkentettek, aminek eredményeként a 2017-es év végére feltámadhat poraiból a sokak által eltemetett vállalat.

Habár a GoPro már 2004-ben elkészítette első kameráját, az igazi áttörés 2007-ben jött el, amikor a Digital Hero első modelljével 3,4 millió dollár bevételt sikerült elérni. A következő öt év igazi sikertörténet volt. Az akciókamerák elterjedése és a GoPro piacvezető szerepe minden várakozást felülmúlt. A vállalat 2014-ben tőzsdére lépett, és a 24 dolláros bevezetési árról alig négy hónap alatt 86 dollárra emelkedett a értéke.

A folyamatos fejlesztések és a minőség javítása azonban túlárazottá tette a GoPro kameráit, és az egyre növekvő konkurencia mellett a cég nem tudta hozni a várt eladási számokat. Fix költségei rendkívüli módon megemelkedtek, és a sikersztori lassan rémálommá vált. A 2015-ös és 2016-os évek a veszteségek halmozásáról szóltak, egyetlen minimálisan nyereséges negyedévet tudott csak felmutatni a cég a két év során, miközben a részvény árfolyama a tizedére esett vissza.

Idén azonban a csőd helyett új lendület érkezett meg a vállalathoz, s miután a nettó működési veszteséget negyedévről negyedévre csökkenteni tudta a GoPro menedzsmentje, a legfrissebb bejelentés szerint a harmadik negyedévben az eladások meghaladhatják a 300 millió dollárt, és már érdemi nyereséget termelhet a társaság. A GoPro újjászületése a jelenleg alulárazott részvényekben is megmutatkozhat a közeljövőben.

gopro csőd nyereség
Kapcsolódó cikkek