Pénz- és tőkepiac

Finnekkel keresi a legjobb FinTech-megoldásokat az OTP

A digitalizáció jól ki tudja egészíteni a fióki ügyfélkiszolgálást és új lehetőségeket tud nyitni a személyre szabott, ügyfélkiszolgálás felé.

A digitalizáció jól ki tudja egészíteni a fióki ügyfélkiszolgálást és új lehetőségeket tud nyitni a személyre szabott, ügyfélkiszolgálás felé – mondta Csányi Péter, az OTP Bank igazgatója. A szakember szerint, amikor 3 éve elindította a digitális transzformációs programját, még nem nevezték ezeket az elképzeléseket FinTech névvel – ez jelzi, hogy az OTP tényleg élen jár a digitális fejlesztések terén. A korábbi ötletekből közel egy tucat már megvalósult – jelentette ki Csányi Péter, aki szerint a fejlesztéseknek három fő iránya lesz.

A tradicionális termékek digitalizációja kapcsán fontosnak tartotta kiemelni az online személyi kölcsön terméket, amely év eleje óta egyre inkább felfut: a bank által kihelyezett személyi hitelek 5 százaléka már az online folyamaton keresztül került folyósításra. Ugyancsak sikeres a moduláris számlacsomag, ahol az ügyfél „dobozokból” tudja összeválogatni a saját igényéhez szükséges számlaszolgáltatásokat. A bank a választást azzal is segíti, hogy felhasználói tapasztalatok alapján negyedévente maga is javasol kedvezőbb csomag-összeállítást az ügyfélnek. Megújították a smartbanki funkciókat is: egyszerűsítették a belépést és az űrlapok mentése révén könnyebb lett a használat – a megoldás alkalmazása segített megduplázni a szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek körét.

A fióki szolgáltatások körében bevezetett digitális aláírás nem pusztán a papírmentességet biztosítja, de az ügyfélnek is előnyt jelent, azzal, hogy a jövőben az OTPdirekt fiókjában valamennyi dokumentumát elérheti majd. Az év végére valamennyi OTP-fiókban készpénzbefizetésre alkalmas ATM-eket helyez majd el a bank. Ugyancsak sikeres a távoli szakértő szolgáltatás, amely révén ma már minden fiókban – a call centeren keresztül – speciális tudást igénylő igényeikre is választ kaphatnak.

A digitális szolgáltatások közül a Simple rendszer az egyik legsikeresebb – ma már 35 ezer bankkártyát virtualizáltak a rendszerben, ezeket tehát mobilfizetésre lehet használni. A vállalati e-biz szolgáltatás is sikeres startot vett, s fontosnak tartotta az igazgató kiemelni a teljesen digitális orosz TouchBank sikerét is.

Az OTP létrehozta az OTP Lab belső csoportot, amely az innovációs ötletek elsődleges értékelésében kap majd szerepet. Ehhez kapcsolódva a bank keresi az együttműködés lehetőségét a Startup vállalkozásokkal. Ehhez két új platformot nyitnak külső szolgáltatók felé. Az első egy axelátor program, a másik egy kockázati tőkeprogram lesz. Az accelerator program partnere a Nestholma finn lesz, ami egyértelműsíti, hogy a bank programja nemzetközi lesz. Az OTP nyolc területen keresi az ígéretes megoldásokat. Ezek célok között a családi pénzügyek, az edukáció fejlesztése mellett a dokumentumok digitalizációja éppúgy megtalálható, mint például az OTP-nél meglévő jelentős adatállomány eddigieknél sikeresebb feldolgozásának igénye a legmodernebb adatbányászati termékek segítségével. A programra november 30-ig lehet jelentkezni, a kiválasztott startupok egy 3 hónapos aktív támogatói cikluson keresztül esnek át.

Az OTP leányvállalata, a Portfolion hozta létre ősszel az OTP digitális kockázati tőkealapot, amely az ígéretes startup FinTech cégek számára nyújthat pénzügyi segítséget. Az alap a régióban keres ígéretes ötleteket. A finanszírozási igények alapesetben 100 ezertől 1 millió eurónyi összegben kerülhetnek támogatásra.

Kapcsolódó cikkek