Pénz- és tőkepiac

Mesterséges intelligenciát kell venni

Közép- és hosszú távon olyan kereskedelmi és technológiai vállalatok részvényeibe érdemes befektetni, amelyek a mesterséges intelligenciát és adatgyűjtést is a stratégiájuk középpontjába helyezték.

Mindennapi vásárlásaink során, főleg a nagyobb értékű műszaki cikkek vétele előtt jellemzően online is tájékozódunk a termékek tulajdonságai, különösen az árak kapcsán. A bevásárlási listáinkat is sokszor már mobilon vezetjük, de néha elfelejtünk dolgokat, így segítene, ha valaki előre szólna, hogy hamarosan elfogy a mosópor.

A hagyományos kiskereskedelmi láncok (alkalmazkodva a vevőikhez) már interneten is elérhetővé teszik akciós újságjaikat, hogy a vásárlókat bevonzzák üzleteikbe. Ha már eljutottunk a boltba, egyre inkább az okostelefonunkkal tájékozódunk, mert mind nehezebben találunk boltost, aki gyorsan tud a kérdéseinkre válaszolni. A nyugati országokban a bolti személyzethez már csak kérdéseik negyedével fordulnak a vevők.

Megjelentek a digitális asszisztensek, amelyek nemcsak telefonok applikációiban, hanem dedikált háztartási eszközökben a nappalinkba is eljutnak, s emberi hang segítségével, képernyő vagy gomb érintése nélkül utasíthatók akár egy online mosóporvásárlás kezdeményezésére is.

Mivel digitális kereséseink és vásárlásaink lábnyoma megmarad (tehát elemezhető), a terjedő mesterséges intelligencia képes lesz egyre pontosabban a jövőnkbe látni, s emberi hangon felajánlja majd, hogy megrendeli, amire szükségünk van, méghozzá a legolcsóbb helyről.

Az online boltok a tájékozódó látogatóik és potenciális vásárlóik közel harmadát ár-összehasonlító oldalakon keresztül érik el, míg további egyharmadot a Google-keresések révén. Az internet és az okostelefonok már most segítenek tájékozódni a bevásárlásaink során, így azok a kereskedők, akik nem képesek ily módon gyorsan, hatékonyan elérni vevőiket, szükségszerűen piacot veszítenek.

Közép- és hosszú távon olyan kereskedelmi és technológiai vállalatok részvényeibe érdemes befektetni, amelyek nemcsak a fizikai boltok és intelligens eszközök, online felületek bővítésére fókuszálnak, hanem a digitális asszisztensek mögötti mesterséges intelligenciát és adatgyűjtést is a stratégiájuk középpontjába helyezték.

STRATÉGIA technológiai vállalatok kereskedelmi láncok mesterséges intelligencia
Kapcsolódó cikkek