Túlkölt a gyerekére a magyar
Európában a magyarok tartják a legfontosabbnak a következő generáció pénzügyi tudatosságra való nevelését, amire otthon is nagy hangsúlyt fektetünk – derül ki az Intrum kutatásából.
A gyermeket nevelők 92 százaléka állítja, tudatos pénzhasználatra próbálják tanítani a fiatalokat otthon is.
Ezzel némileg szembemegy, hogy törődésünk közben néha túllépünk a pénztárcánk engedte határokon: a magyar családok 28 százaléka kért már kölcsön azért, hogy megvegyen valamit a gyerekének.

Az adatokból az is kiderült, hogy az anyai szív megengedőbb: a női válaszadók körében 9 százalékponttal magasabb ez a mutató, mint a férfiaknál. Ugyanakkor a túlköltésben az apák erősebbek: csaknem 40 százalékukkal megesett már, hogy külső hatásra vásárolt a gyereknek olyasmit, amit nem engedhetett volna meg magának – a nőknél csak 30 százalék ez az arány.
A hazai válaszadók 40 százaléka úgy véli, már most jobb anyagi helyzetben van, vagy abban lesz, mint a szülei voltak. Különösen igaz ez a gyermeket nevelő családokra, körükben 6 százalékponttal magasabb ez a mutató, mint azok körében, akiknek nincs gyermekük.
A következő generációk helyzetét is optimistán látják: a családos válaszadók több mint kétharmada úgy véli, nem lesz rosszabb a gyermeke pénzügyi helyzete, mint amilyen most az övé.


