BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ütemet tévesztett a Spotify

Fals hangokat produkál a piacvezető online zeneszolgáltató: a részvényeit a New York-i tőzsdére épp egy hónapja bevezető Spotify árfolyama 9 százalékot zuhant, miután csalódást okozott a piacon azzal, hogy a terveihez képest sokkal kevesebb felhasználóját tudta rávenni a fizetős szolgáltatás igénybevételére. Ezen sok csodálkoznivaló nincs, hiszen a Spotify a napokban tette még fogyasztóbarátabbá a felületét és szolgáltatásait – ingyenes használói örömére. Elemzők szerint az a stratégia sem vezet jóra, hogy az ingyenes szolgáltatás próbaidejét a fő piacokon harmincról hatvan napra hosszabbították meg, túlméretezett kedvezményeikkel pedig az egyéni előfizetőket a fajlagosan kevesebb profitot hozó családi vagy diák-előfizetés felé terelik. Az egy felhasználóra eső bevétel és az első negyedéves forgalom is elmaradt a várakozásoktól. A bevétel 1,139 milliárd euró volt, 26 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, de kevesebb a Thomson Reuters 1,143 milliárdos konszenzusánál. Az egy felhasználóra eső átlagos bevétel két éve 6,84 euró volt, ezúttal 4,72 dollár jött össze a negyedévre vetítve. Március végén 170 millió felhasználójuk volt, közülük 75 millió előfizető. Éves szinten ez 30, illetve 45 százalékos bővülés. Üzemi veszteségüket sikerült 139-ről 41 millióra lefaragni.

A Spotify nem módosított az éves tervén, az év végére 198-208 millió regisztrált felhasználót becsülnek, köztük 92-96 millió prémium-előfizetőt. A bevétel 30-36 százalékkal 4,9-5,3 milliárd euróra nőhet, az üzemi veszteséget pedig 230–330 millió közé teszik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.