Új vállalati felállásban folytatja a Daimler konszern: különválasztják a személyautókat gyártó Mercedes-Benzt, a teher- és buszgyártó divíziót és a mobilitási szolgáltatásokkal foglalkozó üzletágat, amelyek így nagyobb önállóságot élvezve tudják sikerre vinni stratégiájukat saját működési területükön, a cégeket felülről összefogó Daimler AG védőernyője alatt. A váltást a piaci folyamatokra való gyorsabb és rugalmasabb reagálás is magyarázza. A független cégek Mercedes-Benz AG, Daimler Truck AG és Daimler Mobility AG néven futnak majd – írja a Reuters.
A Daimler csütörtökön, a hírt megelőzően közölte második negyedéves számait, az amerikai–kínai vámháborút felelőssé téve az egy évvel korábbitól 30 százalékkal elmaradó, 2,64 milliárd eurós üzemi nyereség miatt. A céget különösen az Amerikában gyártott és Kínába exportált Mercedesekre kirótt vám sújtotta érzékenyen, mert emiatt saját nyeresége terhére kellett engednie a kínai fogyasztói árból, hogy ne essen vissza nagyon az autói iránti kereslet. Ez oda vezetett, hogy a Mercedesek haszonkulcsa a tavalyi 10 százalékról 8,4 százalékra csökkent. A kiadásokon az önvezető és az elektromos járművek egyre magasabb fejlesztési költsége is nagyot dobott.
A Daimler teljes bevétele a tavalyi bázisidőszakhoz képest 1 százalékkal, 40,8 milliárd euróra mérséklődött, megtörve az előző évek emelkedő trendjét. Ugyancsak 1 százalékkal csökkent az eladott Mercedesek darabszáma. Amíg a vámvita nem rendeződik, a Daimler sem számíthat látványos javulásra, sőt, a könnyűjárművek és személyautók esetében szeptembertől élő módszer, a könnyűgépjárművek világszerte összehangolt teszteljárása (WLTP) reálisabb képet ad majd a gépkocsik káros környezeti hatásairól, emiatt egyes modellek árusításának felfüggesztésére is sor kerülhet, amíg nem teljesítik a feltételeket. Mindent egybevetve: a Daimlernél az 1,9 milliárd eurós folyó negyedéves üzemi eredmény elérését is tisztes tervnek tekintik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.