A Sziget világszinten is úttörője volt a készpénzmentesítésnek, amikor 2010-ben először bevezette ezt a fizetési módot egy ekkora rendezvényen – idézte fel Kádár Tamás, a Sziget főszervezője.
Ezzel bővült a forgalom, és kevesebb volt a belső visszaélés is. A Sziget területén minden fesztivál alatt több mint egymillió tranzakció történik. Az idén szombat éjfélig – az első négy napon – több mint egymilliárd forint értékben töltöttek fel pénzt az immár karkötőben lévő RFID-mikrocsipekre a szigetlakók, akiknek az azonosítását is megkönnyíti az idei újítás.
A Mastercard mindig is úttörőnek tekintette a hazai piacot, számos új technológiát Magyarországon mutatott be, miután hazai partnerei – a bankok és az olyan szolgáltatók, mint a Sziget – lelkesen támogatták az innovációk piacra jutását – mondta el Romvári Frigyes, a Mastercard régiós ügyfélkapcsolati igazgatója.
Ma már a kibocsátott bankkártyák 75 százaléka alkalmas érintőkártyás fizetésre,
a kereskedelmi elfogadóhelyeken lévő POS-készülékek 85 százaléka fogadja az érintéses fizetést, amellyel a bankkártyás forgalomban már a tranzakciók 76 százaléka zajlik. Ez utóbbival Magyarország dobogós helyen áll Európában. Romvári Frigyes azt is elmondta, a kontinensen először Magyarországon fizethettek az ügyfelek virtualizált bankkártyával. Mobilfizetési szolgáltatást ma már öt bank kínál.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja